سرهنگ محمدعلی عظیمی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شمار جان باختگان حوادث جاده ای این استان در مدت مشابه سال گذشته در سر صحنه تصادف 12 نفر بود.
وی اظهار داشت: مرداد امسال 389 فقره تصادف و سانحه رانندگی در مسیرهای ارتباطی این استان اتفاق افتاد که 13 مورد آن فوتی، 157 فقره جرحی و 219 مورد دیگر نیز خسارتی بود.
عظیمی خاطرنشان کرد: بر اثر وقوع این تعداد تصادف رانندگی، 13 نفر در سر صحنه کشته شدند و 214 نفر نیز مصدوم و به منظور مداوا و درمان به مراکز درمانی این استان انتقال یافتند.
جانشین رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: عدم توجه رانندگان به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی، سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ، دلایل عمده وقوع حوادث رانندگی در سطح جاده های ارتباطی استان زنجان هستند.
عظیمی افزود: بیشترین علت سوانح رانندگی رخ داده در جاده ای زنجان در طی مرداد امسال با 44 درصد مربوط به توجه نکردن به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی، بیشترین وسیله نقلیه نیز با 65 درصد مربوط به خودروهای سواری و 16 درصد نیز به کامیون و تریلر، بیشترین کیلومتر نیز از یک تا 20 کیلومتری شهرها و بیشترین ساعت نیز از 12 ظهر تا 16 بعدازظهراست.
وی با بیان اینکه 23 درصد سوانح جاده ای زنجان مربوط به واژگونی خودروها بوده است تصریح کرد: لازم است رانندگان توصیه و هشدار پلیس را در خصوص رعایت قوانین و مقررات رانندگی جدی بگیرند و هنگام خستگی و خواب آلودگی نیز از اصرار بر ادامه رانندگی خودداری کنند.
به گزارش ایرنا، در چهار ماه نخست امسال 73 نفر و در مدت مشابه سال قبل 63 نفر بر اثر وقوع تصادف های جاده ای در زنجان کشته شدند.
استان زنجان پنج هزار و 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزادراه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.
6084/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.