به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار روز دوشنبه در جمع مردم روستای ویر شهرستان سلطانیه در استان زنجان افزود: ایران در مسیر رشد اقتصادی 6 تا هفت درصدی بود و دولت توانسته بود تورم را تک رقمی کند و اشتغال رو به افزایش بود.
وی اظهار داشت: حتی اشتغال جوانان روستایی و زنان رو به افزایش بود و تمامی این شاخص ها و آمارها نشان می داد ایران رو به پیشرفت است اما دشمنان و بدخواهان نخواستند ایران در ترازوی جهانی و منطقه ای قرار بگیرد و به مقابله با این کشور برخاستند.
این مسئول ادامه داد: غافل از اینکه مردم ایران یکپارچه در کنار هم قرار گرفته اند ، همان مردمی که در دوران دفاع مقدس با ایثارگری و فداکاری از تمامیت ارضی کشور و انقلاب اسلامی دفاع کردند و اجازه نداند بدخواهان به کشور آسیبی وارد کنند.
وی خاطرنشان کرد: امنیت کشور مدیون شهدا و ایثارگری رزمندگان اسلام در طول دفاع مقدس اشت و امروز راه مقابله با تحریم های دشمنان کار، تلاش بیشتر، همدلی مشارکت مردم برای پیشبرد برنامه های مختلف است.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: آمریکا یکسویه و از یک توافق مهم بین المللی خارج شد و امروزه غیرقانونی و ناعادلانه تحریم هایی را علیه کشورمان تحمیل می کند.
این مسئول اضافه کرد: دولت در کنار مردم و برای یپیشرفت کشور قرار گرفته و بیش از هر زمانی امروز به دلیل شرایط بین المللی جمهوری اسلامی در شرایط خاصی قرار دارد.

** افت آبهای زیر زمینی کاهش آبهای روان نشانه های خطرناکی است
این مسئول ادامه داد: شرایط اقلیمی جدیدحاکم بر کشور ایجاب می کند در روش های سنتی کشاورزی بازنگری کنیم و در این میان مشکل کاهش بارندگی به استان زنجان اختصاص ندارد بلکه بدترین شرایط در استان های جنوبی کشور حاکم شده است.
ابتکار افزود: تغییر اقلیم در بسیاری از کشورهای جهان رخ داده، بارندگی ها و در واقع فصل بارندگی ها تغییر و دمای کره زمین افزایش یافته و به گرم شدن زمین منجر شده است.
وی تصریح کرد: تغییرات اقلیمی کشور را به شدت تحت تاثیر قرار داده و کشورمان در این شرایط خاص و برای ادامه بخش کشاورزی باید بهینه سازی مصرف آب را که امروزه قیمت این ماده از فرآورده های نفتی نیز بالاتر است بهای بیشتر داده و این در حالی است آب با یارانه دولتی در اختیار مردم قرار گرفته است.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: روستاییان باید برای بهینه سازی مصرف آب و با کمک تسهیل گران بخش کشاورزی الگو و شیوه های آبیاری را تغییر دهند و بخشی از آن با بهره گیری از روش های مکانیزه امکانپذیر است.
این مسئول ادامه داد: بخشی دیگر آموزش مهارت بهره وری و کنترل مصرف آب است، در این میان افت آبهای زیر زمینی کاهش آبهای روان علائم و نشانه های خطرناکی است و رفع این مشکل به دست خود کشاورزان است.
ابتکار افزود: اصلاح الگوی کشاورزی در کشور ضرروی است تا با تحقق این مهم بتوان بهره وری و کشاورزی پایدار شود و باید از مناطق مختلف کشور عبرت گرفت که بی توجهی به این مسائل مشکلات زیادی بوجود آمده است.
وی یادآوری کرد: وضعیت آبهای زیر زمینی در برخی نقاط کشور به اندازه ای حاد است که متولیان امر ناچار شده اند که بخش هایی از کشاورزی را تعطیل کنند و اگر می خواهیم به بحران نرسیم باید به فکر این موضوع باشیم.
این مسئول ادامه داد: خوشبختانه با همکاری جهاد کشاورزی، تسهل گران وشوراهای اسلامی روستاها و با سازو کارهایی با مشارکت مردم و تصمیمات جمعی می توان با همکاری دولت برای موضوع های ارائه شده راه حلی اتخاذ کرد تا به مرحله بحران نرسیم.

** صندوق های خرد اعتباری در روستاها راه اندازی شده است
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: یکی ازجهت گیری های دولت تدبیر و امید توجه به مناطق روستایی به عنوان مرکز تولید، کشاورزی، تولید صنایع دستی و به مرکزی که هویت ملی از روستاها نشات می گیرد، است.
وی یادآوری کرد: در دول یازدهم و دوازدهم دولت به روستاها با برنامه و سیاست هایی که داشته در حمایت از بخش کشاورزی و در تعیین تسهیلات فراگیر، پایداری برای روستاییان و گسترش فعالیت اشتغالزا اقداماتی را انجام داده است.
ابتکار اظهار داشت: اشتغال در روستاها بطور جدی از سوی دولت مورد پیگیری است و سرمایه گذاری در طرح های عمرانی نیز مانند افتتاح جاده ها لحاظ شده و همچنین گازرسانی در مناطق کم برخوردار نشان دهنده توجه دولت به روستاها است.
وی بیان کرد: دولت در صدد ارتقا و بهبود و کیفیت در مناطق روستایی است و بطور خاص برنامه هایی از قبیل صندوق خرد اعتباری برای کشاورزان و زنان روستایی در بسیاری از مناطق با همکاری جهاد کشاورزی تشکیل داده است.
به گفته این مسئول، این آمادگی وجود دارد که در روستای ویر سلطانیه با محوریت فرآوری محصولات کشاورزی و صنایع دستی با نقش آفرینی زنان معیشت های حایگزین ایجاد کند.
ابتکار افزود: هم اکنون در بحث آموزش و مهارت ها برای بهبود ارتقای سطح کشاورزی نیز طرحی خاص در حوزه بانوان روستایی با موضوع تولید اموزش فرآورده های سالم و ارگانیگ و استفاده بهینه آب را مورد توجه قرار داده و در این میان استان زنحان در حوزه تاریخ کشاورزی نقش مهمی داشته است.
وی خاطر نشان کرد: طرح های آموزش دختران و پسران بویژه مقطع ابتدائی و در همه سطوح با همکاری آموزش و پرورش در حال اجرا است و بر این اساس این کار با این هدف انجام می گیرد که کودک بازمانده از تحصیل و یا کودک ترک تحصیل کرده نداشته باشیم.
به گزارش ایرنا، دکتر معصومه ابتکار در سفر یکروزه خود به استان زنجان عصر دوشنبه در نشست صمیمی با احزاب، تشکل های غیردولتی و جمعی از زنان کارآفرین استان سخنرانی خواهد داشت.
افتتاح دومین جشنواره روستا در استان زنجان و شرکت در گفت‌وگوی زنده خبری پایان‌ بخش برنامه های سفر یکروزه معاون رئیس جمهوری به این استان خواهد بود.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.