دکتر خدیجه ابراهیم خانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همپوشانی بیمه ای با همکاری دستگاه های ذی ربط مختلف به ویژه تامین اجتماعی برطرف شده است.
وی یادآوری کرد: بیشترین همپوشانی اداره کل بیمه سلامت به بیمه شدگان روستایی اختصاص داشت که با پیگیری های لازم اغلب مشکلات مربوط به این بخش با همکاری تامین اجتماعی برطرف شد و مابقی نیز در دست انجام است.
ابراهیم خانی افزود: بر این اساس و با رفع بخش زیادی از همپوشانی ها میزان پوشش بیمه ای افراد تحت پوشش این اداره کل استان از 60 درصد به 53 درصد رسیده که این اتفاق خوب تکلیف بیمه شدگان را مشخص کرده است.
این مسئول ادامه داد: همکاری تامین اجتماعی موجب شد، بانک های اطلاعاتی موجود برای برطرف کردن مشکلات مربوط به همپوشانی بیمه ای در اختیار اداره کل بیمه سلامت استان قرار بگیرد و این مهم به شتاب بخشی کارها کمک زیادی کرد.
وی اظهارداشت: با رفع بخشی از همپوشانی بیمه ای روستاییان، افراد تحت پوشش تا پایان اوراق دفترچه می توانند بصورت سرپایی از خدمات مورد نظر استفاده کنند اما استفاده از این اوراق برای دریافت خدمات در بخش بستری امکان پذیر نخواهد بود.
ابراهیم خانی افزود: هم اکنون سرویس استحقاق سنجی در مراکز بیمارستانی برای بستری بیمه شدگان انجام می گیرد و به محض ارائه کد ملی همپوشانی ها مشخص می شود.
وی بیان کرد: هم اکنون موضوع همپوشانی بیمه ای استان در حال اصلاح است که تحقق این مهم می تواند به ارائه خدمات بهینه در این بخش کمک فراوانی کند.
این مسئول خاطرنشان کرد: طی اجرای برنامه پنجم توسعه که بر اساس آن باید هر یک از آحاد جامعه دارای حداقل یک پوشش بیمه ای باشند صندوق بیمه همگانی بیمه سلامت شکل گرفته است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 25 دفتر پیشخوان طرف قرارداد اداره کل بیمه همگانی سلامت در استان زنجان فعال است که از این تعداد 9 دفتر در شهر زنجان و بقیه در دیگر شهرهای استان خدمات ارائه می کنند.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.