به گزارش ایرنا، فریدون هاشم نژاد روز شامگاه سه شنبه در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان طارم افزود: در شرایط خاص کنونی باید با کنار گذاشتن کینه و کدورت ها و حفظ انسجام و وحدت، توطئه های دشمنان و استکبار جهانی که در راس آنان آمریکای جنایتکار قرار دارد را خنثی کنیم و با عملکرد مثبت موجب ایجاد حس امیدواری در بین مردم باشیم.
وی ضمن تقدیر از خبرنگاران فعال در عرصه اطلاع رسانی شهرستان افزود: خبرنگاران با واقع نگری و درک شرایط جامعه و همچنین بیان مشکلات شهرستان طارم به دور از حب و بغض می توانند حلقه ارتباط منصف بین مسئولان و مردم باشند.
فرماندار شهرستان طارم ضمن دعوت از دستگاههای اجرایی شهرستان طارم به رعایت دقت و اصول حسابداری در مباحث مالی، خاطرنشان کرد: ادارات و نهادهای دولتی که در پرداخت معوقات قبوض برق خود سهل انگاری کرده اند، باید نسبت به پرداخت معوقات خود در اسرع وقت اقدام کنند، در غیر این صورت برق آن اداره قطع و مدیر آن نیز باید پاسخگوی این سهل انگاری باشد.
مقام عالی دولت در شهرستان از شورای آموزش و پرورش شهرستان طارم خواست تا در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، کارگروه ویژه ای در حوزه تجهیز مدارس شهرستان تشکیل شود و با احصاء نیازها و مشکلات مدارس و با پیگیری از اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در اسرع وقت به دنبال تجهیز مدارس شهرستان طارم باشند.
وی در ادامه اظهار کرد: در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید باید مدارس به بهترین شکل ممکن تزئین شوند و با ایمن سازی و بهسازی مبلمان ورودی مدارس شور نشاط بالایی در بین دانش آموزان ایجاد شود.
فریدون هاشم نژاد در مورد مشکل حقوقی یک قطعه زمین متعلق به اداره آموزش و پرورش شهرستان طارم در روستای گیلانکشه گفت: برای جلوگیری از دخل و تصرف غیرقانونی زمین متعلق به آموزش و پرورش شهرستان در این روستا تمامی راهکارهای قانونی و حقوقی در نظر گرفته خواهد شد و ار حقوق واقعی این اداره در این خصوص دفاع خواهد شد.
فرماندار شهرستان طارم ضمن اشاره به 40 سالگی انقلاب اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: بی انصافی است که بگوییم در مدت چهل سال بعد از انقلاب هیچ کاری در کشور انجام نگرفته است، بدون تردید توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی فراوانی در این مدت در کشور صورت گرفته است که باید در بین مردم این خدمات بازگو شود و دائم به آنها اشاره شود.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان طارم نیز ضمن ارائه عملکرد یک ماهه اخیر این اداره در شهرستان طارم از اعضای شورا خواست تا در اجرای پروژه مهر کمک حال این اداره باشند.
یعقوب رحمانی تامین سوخت مدارسی که روستاها و شهرهای محل آن مدارس از گاز شهری- روستایی بهره مند شده اند را از مشکلات اصلی این مدارس در فصول سرد سال برشمرد و افزود: در برخی از این مدارس به علت مشکل اعتبارات، لوله کشی داخلی ساختمان انجام نگرفته است که در تامین نفت سفید دچار مشکل می شوند و مطمئناً مساعدت دستگاههای متولی را می طلبد.
رحمانی ضمن اشاره به توانایی کارشناسان این اداره در برنامه هدایت تحصیلی و انتخاب رشته تحصیلی در کنکور سراسری، اظهار کرد: در چند سال اخیر کارشناسان این اداره با استفاده از دانش روز با انتخاب رشته تحصیلی مناسب، کمک حال بسیاری از دانش آموزان در انتخاب مسیر تحصیلی- شغلی بوده اند.
در پایان جلسه هرکدام ار اعضاء به بیان مشکلات، دیدگاهها و پیشنهادات خود در حوزه آموزش و پرورش پرداختند و از خبرنگاران فعال در شهرستان تجلیل بعمل آمد.
به گزارش ایرنا، در شهرستان طارم حدود هشت هزار دانش آموز در 152 مدرسه مشغول به تحصیل هستند که 829 نفر فرهنگی در قالب ستاد و صف وظیفه آموزش این دانش آموزان را بر عهده دارند.
شهرستان طارم با 47 هزار نفر جمعیت (حدود 5 درصد جمعیت و 10 درصد مساحت استان زنجان) در 90 کیلومتری شمال شرقی زنجان واقع شده است و با استان‌های قزوین، اردبیل و گیلان همسایه است.
9886/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.