دکتر مهران محسنی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از معضلات دانشگاه علوم پزشکی زنجان این است که ستاد مرکزی در داخل شهر واقع شده و همین مساله موجب عدم دسترسی دانشکده های مستقر در مجموعه گاوازنگ شده است.
وی اظهار داشت: بر این اساس این معاونت از سال گذشته برای ساماندهی خوابگاه دانشجویی پسران که در داخل شهر ساکن هستند، رایزنی هایی با دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان برای اختصاص و اجاره یک بخش از خوابگاه دانشجویی را انجام داده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: پس از کسب موافقت های لازم از سوی دانشگاه آزاداسلامی بخشی از خوابگاه دانشجویی این دانشگاه برای اسکان پسران در نظر گرفته شد.
وی تاکید کرد: بنابراین مقرر بود پسران در این خوابگاه اسکان داده شوند اما پس از بررسی ها تشخیص داده شد که خوابگاه دختران به این مکان(دانشگاه آزاد اسلامی) منتقل شوند و برنامه موقتا منتفی شد.
معاون فرهنگی و امور دانشجویی و دبیر شورای فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: طبق برنامه ریزی ها قرار بود که خوابگاه دختران در بوستان گاوازنگ به ستاد مرکزی دانشگاه تبدیل شود و این در صورتی محقق خواهد شد که موافقت برای واگذاری بخش دوم خوابگاه دانشجویی دانشگاه آزاد پس از موافقت نهایی انجام گیرد.
وی بیان کرد: خوابگاه دانشجویی دانشگاه آزاد زنجان با معاونت امور فرهنگی و دیگر بخش های علوم پزشکی زنجان در گاوازنگ دسترسی راحت دارد و این مهم امکان ارائه خدمات را بیش ازپیش از گذشته تسهیل خواهد کرد.
محسنی افزود: تمامی امکانات مورد نیاز نیز از قبیل سالن مطالعه، سالن ورزشی و اجتماعات، بوفه و سرویس ایاب و ذهاب برای دختران در نظر گرفته شده و مشکلی در این ارتباط وجود ندارد.
به گفته این مسئول، با تجمیع ستاد دانشگاه در سایت مرکزی در منطقه گاوازنگ اشراف هیات رئیسه دانشگاه برای بررسی مسائل دانشگاه بیش از گذشته افزایش خواهد یافت.
وی یادآوری کرد: سیاست توسعه ای دانشگاه علوم پزشکی بر آن است که در آینده ای نه چندان دور تمام واحدهای تحت پوشش این دانشگاه در سایت گاوازنگ تجمیع شود.
این مسئول خاطر نشان کرد: طبق برنامه ریزی انجام گرفته با آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاهها وعده صبحانه در سلف سرویس دانشگاه برای تمامی دانشجوان علوم پزشکی زنجان ارائه خواهد شد.
به گفته این مسئول، بر اساس آخرین آمار ارائه شده، هم اکنون یکهزار و 710 دانشجو دانشگاه علوم پزشکی زنجان در 10 خوابگاه دولتی و پنج باب خوابگاه خود گردان ساکن هستند و خدمات لازم را دریافت می کنند.
از مجموع خوابگاه های دانشجویی دولتی، چهار واحد به تعداد 695 مربوط به خواهران و 6 واحد با 456 نفر ویژه برادران و درحوزه خوابگاه های خودگردان نیز سه واحد به خواهران با 417 نفر و 2 واحد دیگر مربوط به برادران به تعداد 141نفر است.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.