به گزارش ایرنا، علیرضا عسگریان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران استان زنجان افزود: چارچوب های این طرح برگرفته از نام خیر 'امیرآبادی' است که درمدت سه تا پنج سال توانست شمار قربانی ها را به یکهزار و 400 مورد برساند.
این مسئول ادامه داد: این طرح مشارکتی و تشویقی بوده و اینکه افراد مطمئن باشند قربانی ها به محرومان می رسد و به صورت آزمایشی به ازای هر قربانی یک گوسفند از طریق کمیته امداد اهدا می شود.
وی اظهار داشت: علاوه بر آن بسیاری از مردم توان قربانی گوسفند در انجام مشارکت این طرح را ندارند و بر این اساس صندوق هایی برای جمع آوری نذورات در این روز در نظر گرفته شده است.
عسگریان افزود: طبق هدفگذاری انجام گرفته طرح قربانگاههای امیر آبادی سال آینده به سه برابر افزایش خواهد یافت و مشارکت مردم نیز بیش از گذشته افزایش خواهد یافت.
وی ابراز کرد: این قربانگاهها در شهرهای هدف گذاری شده طراحی می شوند و تمامی دستگاههای متولی امر به ویژه سازمان دامپزشکی در حوزه بهداشتی ذبح آن نظارت جدی و مستمر خواهد داشت.
این مسئول افزود: امسال این طرح بصورت آزمایشی در سطح کشور اجرا می شود و که این روند سال آینده رشدخوبی خواهد داشت و این در حالی است بانی انجام این کار از سوی یک خیر انجام گرفته است.

** افزایش 30 تا 40 درصدی مشارکت مردم در جشن عاطفه ها
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: جشن عاطفه ها از بزرگترین آن در این نهاد محسوب می شود، چرا که همه مردم مشارکت داشته فعالانه ای در این برنامه دارند تا هیچ دانش آموزی در مدرسه با مشکل مواجه نشود.
وی اظهار داشت: در این جشن مدارسی پیش رو با وضعیت مالی خوب، مدارس مشکل دار را تحت پوشش قرار می دهند و درواقع خواهر و برادر خواندگی ایجاد می شود.
عسگریان افزود: انتظار می رود 30 تا 40 درصد مشارکت های مردمی در جشن عاطفه متولد شود و به دلیل افزایش شمار مدارس و مربیان این جشن در بازه زمانی خاصی تعریف شده است.
وی ابراز کرد: طبق هدف گذاری انجام گرفته برای امسال و سال آینده این است که جهشی قابل توجه در جشن عاطفه ها انجام و امسال این مهم متفاوت برگزار خواهد شد.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: مشارکت در جشن عاطفه ها فقط مادی نیست و این نهاد به شدت از تمامی ایده ها در این بخش استقبال می کند
وی بیان کرد: بنابراین در این جشن تمام خیرین نیازهای گروههای هدف را بررسی و علاوه بر آن مشارکت عمومی و ارتباطات مداخله اولیاء و مربیان نمود این قضیه است.

** برنامه های کمیته برون سپاری است
این مسئول ادامه داد: اساس کار این نهاد برون سپاری فعالیت ها و واگذاری کارها به عموم مردم است که تحقق این مهم نتایج بهتری را به دنبال دارد.
وی اظهار داشت: مساجد از اصلی ترین کانون ها در حوزه نیکوکاری محسوب می شوند با مشارکت مردم تمامی مبالغ جمع آوری شده نیز در همان منطقه صرف می شود.
عسگریان افزود: هم اکنون 730 مرکز نیکوکاری در سطح کشور فعالیت می کنند امسال 2 مراکز نیکوکاری در سطح کشور هدف گذاری شده است.
به گفته وی، طبق هدف گذاری امسال و سال آینده در مجموع پنج هزار مرکز نیکوکاری در سطح کشور ایجاد خواهد شد که بالای 70 درصد فعال خواهد بود و در واقع خود مردم مدیریت خواهند کرد و به عبارتی دیگر جهش جدیدی در بحث اجتماعی کردن امر نیکوکارانه است.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.