شهرام طهماسبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شاید مشکل مالی یکی از مسائلی باشد که فعالان بخش تولید با آن سر و کار دارند اما بدون شک این تنها مشکل و راهکار آن فقط پرداخت تسهیلات نیست.
وی یادآورشد: مشکل بسیاری از واحدهای تولیدی به نبود مدیریت درست، تداخل بین مالکیت و مدیریت، اجرا و طراحی نشدن درست فرآیند طراحی خط تولید و درست تعریف نشدن چرخه تولید است.
طهماسبی تاکید کرد: باید مشکل اصلی هر واحد را شناسایی کرد و متناسب با آن به تولید کننده مشاوره و راهکار داد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان با بیان اینکه به حتم نباید مشکل بخش تولید به دست تولید حل شود، گفت: می توان از دستگاه های اجرایی برای ارائه خدمات ویژه بهره گرفت اما نباید برطرف کننده اصلی مشکل بخش دولتی باشد.
وی خاطرنشان کرد: شرایط امروز به طور کامل متفاوت است و الزاماتی را برای مدیران تحمیل می کند.
طهماسبی اظهار داشت: اینکه واحدهای تولیدی کمتر از ظرفیت تولید فعالیت می کنند یا بخشی از این واحدها تعطیل هستند، روشن است اما برای حل این مشکل فقط نباید به عارضه یابی اکتفا کرد، چرا که باید به دنبال رونق اقتصادی و فعال سازی تولید بود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: هم اکنون زنجان یک میلیون و 57 هزار نفر جمعیت دارد در حالی که تولید ناخالص آن به کمتر از 140 هزار میلیارد ریال می رسد.
وی سرانه درآمد هر زنجانی را کمتر از 130 میلیون ریال برشمرد و تصریح کرد: این رقم در کشور بیش از 150 میلیون ریال است و این موضوع ثابت می کند که حتی در بخش فعال تولید هم ناکارآمدی وجود دارد که باید برطرف شود.
طهماسبی ادامه داد: ناکارآمدی در سطح گسترده ای از صنایع و واحدهای تولیدی مشاهده می شود و باید روند تولید همین شرکت های فعال را هم بهبود بخشید.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: هدف از رفع مشکل صنایع، ایجاد اشتغال نیست، چه آنکه اشتغالزایی هم یکی از ثمرات رفع مشکل بخش تولید و ایجاد ارزش اقتصادی بالاتری در استان است.
وی تاکید کرد: باید در این استان به 140 هزار میلیارد ریال حداقل باید 240 هزار میلیارد ریال در سال درآمد و ارزش اقتصادی به ثبت برسد.
طهماسبی اضافه کرد: با این اقدام و ایجاد ارزش اقتصادی، صنعت مسیر توسعه خود را پیدا می کند و مشکلات بخش تولید هم رفع می شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: اگر خواهان انجام کار اساسی برای این استان هستیم باید به حتم یک پایه علمی و دانشی و تطابق با فناوری روز پشتوانه اقدامات باشد در غیر این صورت به حتم بار دیگر متضرر خواهیم شد.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.