به گزارش ایرنا، جمله معلولیت محدودیت نیست تجسم اراده و صف ناپذیر افرادی را حکایت می کند که به دلایل مختلفی دچار این عارضه شده اما با پشتکار توانسته اند همانند سایر افراد سالم به موفقیت های خیره کننده ای دست یابند.
معلولیت واژه ای است که بیشتر در ذهن افراد به یک ناتوانی معنا می شود که این مهم می تواند مشکلاتی را برای افراد ایجاد کند.
اما معلولان جهان و در اقصی نقاط این کشور و حتی این استان همواره ثابت کرده اند که هرگز معلولیت غول بزرگی در کسب موفقیت های متعدد نیست و تفسیر جدیدی را در این بخش ارائه کرده اند.
معلولان با وجود محدودیت ها از سختی ها، مشکلات و تنگناها عبور کرده و دریچه ای از دنیای جدید خود را به مردم معرفی کرده اند.
عرفان نوری 18 ساله در ماههای منتهی به سال 87 در روستای حسام آباد قیدار از ناحیه دست راست بصورت مادرزادی دچار معلولیت بود، متولد شد.
وی، پس از سپری کردن سال های اولیه زندگی خود، همانند سایر کودکان که شوق آموختن علم و دانش داشت به کلاس اول رفت که لحظات باشکوه روزهای این دوره هرگز از اذهانش فراموش نمی شود.
او پس از گذراندن این مرحله مهم، با شور وصف ناشدنی به کلاس دوم رهسپار شد، اما هیچگاه تصور نمی کرد که در یک اتفاق کاملا تصادفی، چشم چپ خود را برای همیشه از دست دهد و حتی متخصصان پس از معاینات از درمان های اثرگذار ناامید شوند.
اما عرفان با وجود معلولیت از ناحیه دست و نابینایی یکی از چشمانش از تحصیل دست نکشید و با انگیزه و اعتماد به نفس بالا پله های ترقی را یکی پس از دیگری با معدل بالا طی کرد و در نهایت پس از سال ها برای رقابت در آزمون نفس گیر کنکور سراسری آماده شد که پس از ممارست و تلاش فراوان توانست رتبه 19 گروه انسانی را کسب کند.
این معلول نخبه در ارتباط با موفقیت کسب شده اش در کنکور 97 اظهار داشت: مقاطع دوره ابتدائی، راهنمایی و متوسطه را با معدل بالای 19 سپری کردم و با توجه به معلولیت و نابینایی یک چشم به دقت مطالب را فرا می گرفتم.
وی ادامه داد: نابینایی چشمم در دوران کودکی، زمانی که سال دوم دبستان بودم، با چاقو در حال جدا کردن لواشک بودم، به صورت تصادفی به این ناحیه برخورد کرد و پس از جراحت و حتی پس از انجام اقدامات درمانی لازم برای همیشه به نابینایی ام منجر شد.
این معلول ادامه داد: همین مسائل مانع و سدی در برابر گذراندن مقاطع مختلف تحصیلی نبود و از آنجایی که هدفم همانا رسیدن به دانشگاه و تحصیل در رشته مورد نظرم و انتخاب شغل معلمی بود با امید صد چندان ادامه می دادم.
وی اضافه کرد: بر این اساس و طی برنامه ریزی هایی که انجام دادم، در سال آخر تحصیلی بطور میانگین 6 ساعت در روز درس می خواندم و علاوه بر آن برای آمادگی بیشتر فقط در آزمونهای سنجش برای تست زدن خوب، شرکت می کردم.
نوری افزود: تشویق و ترغیب پدر و مادرم، معلمان و از طرفی دوستان خوبی که داشتم برای ادامه راه بیشتر دلگرم می شدم و بدون توجه به موانع برای رسیدن به کسب موفقیت لازم تلاش می کردم.
این معلول ادامه داد: پس از برنامه ریزی و مطالعه منظم در کنکور سراسری امسال شرکت کردم و از وضعیت آزمون رضایت بالای داشتم و حتی به رتبه های بالا می اندیشیدم که پس از اعلام نتایج متوجه شدم رتبه 19 را در گروه علوم انسانی کسب کردم.
وی بیان کرد: از طرفی در رشته زبان های خارجی نیز رتبه 106 را کسب کردم و دوست دارم در هر 2 حوزه که دبیری عربی و دبیری زبان را انتخاب کرده ام، نتیجه لازم حاصل شود.
این معلول ساکن قیدار ادامه داد: دوست دارم پس از تحصیل در رشته مورد علاقه ام به مردم شهر خودم که از امکانات چندانی برخوردار نیستند و به نوعی در محرومیت بسر می برد خدمت کنم.
وی ابراز کرد: هم اکنون تحت پوشش بهزیستی استان هستم که بصورت ماهانه مستمری دریافت می کنم، اما موضوعی که باید به ان توجه داشت این است که بدون توجه به این موارد موفقیت لازم به دست آمد.
نوری خاطر نشان کرد: معلولان با مشکلات متعددی مواجه هستند و از طرفی نوع نگاه عموم جامعه به این قشر می تواند زمینه بهتری را برای فعالیت انان در جامعه فراهم کند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.