به گزارش ایرنا، فریدون احمدی شامگاه دوشنبه در نشست اعضای شوراها و دهیاران شهرستان طارم به شروع تحریم های آمریکا علیه ایران اشاره و خاطرنشان کرد: با انسجام، وحدت و یکپارچگی میان ارکان مختلف نظام و همدلی مردم و مسئولان می توانیم از این شرایط سخت اقتصادی عبور کنیم.
احمدی، درک شرایط موجود کشور توسط مدیران و مسئولان را عامل اصلی ایجاد تعامل بین آنان برشمرد و افزود: اگر مدیران ارکان مختلف نظام شرایط کشور و شرایط یکدیگر را به خوبی درک کنند، روابطشان با همدیگر تعامل گرایانه خواهد بود و در نتیجه مردم نیز از عملکرد آنان راضی می شوند.
رئیس مجمع نمایندگان زنجان در مجلس شورای اسلامی به نقش مهم مردم در وضعیت کنونی کشور اشاره و عنوان کرد: انقلاب متعلق به مردم است و هیچ کس نمی تواند آن را به نفع خود مصادره کند.
وی اظهار داشت: در این شرایط سخت همه مسئولان نظام به همبستگی نیاز دارند، بنابراین ضروری است طوری عمل کنیم که کمترین فشار بر مردم وارد شده و مردم از مسئولان مایوس و نا امید نشوند.
احمدی سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی را برای امروز ضروری دانست و افزود: زمانی که بحث اقتصاد مقاومتی در کشور شروع شد، بسیاری آن را به عنوان یک شعار تلقی می کردند، در حالی که امروز نیاز اصلی کشور برای عبور از این جنگ اقتصادی اجرای تمام بندهای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است.
وی عنوان کرد: اگر مدیران و مسوولان در گذشته نسبت به اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی تلاش می کردند، امروز کشور فشار اقتصادی موجود را متحمل نمی شد.
احمدی گفت: مطالبات مردم تغییر یافته است و دیگر خودشان را وامدار جناح های سیاسی نمی دانند و به دنبال جریان سومی با مدیران جوان، جهادی و انقلابی هستند تا مشکلات معیشتی خود را مدیریت و حل کنند.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی به برنامه های دشمن در جنگ اقتصادی پیش رو اشاره کرد و افزود: هدف اصلی دشمن در جنگ اقتصادی موجود، فشار بر مردم و ایجاد یاس و نا امیدی آنان نسبت به نظام و انقلاب است.
وی بیان کرد: دشمن در ظاهر می گوید فشار اقتصادی به خاطر این است که مسئولان نظام در رفتارشان تغییر ایجاد کنند، ولی در باطن برنامه آنها ایجاد نارضایتی و ناامیدی در مردم نسبت به حاکمیت است.
احمدی فربه بودن نظام اداری کشور را یکی ازسیاستهای غلط سالیان گذشته در کشور برشمرد و گفت: نزدیک به 95 درصد درآمدهای مختلف کشور صرف هزینه دستگاه های اجرایی می شود و در این شرایط تنگنای اقتصادی خود یک مشکا بزرگی است.
رئیس مجمع نمایندگان زنجان در مجلس شورای اسلامی چگونگی اعمال فشار اقتصادی آمریکا علیه کشور تبیین و عنوان کرد: دشمن برای اعمال فشار اقتصادی 2 منبع درآمدی اصلی کشور یعنی نفت و مالیاتهای درآمد دولتی را به صورت هوشمندانه هدف قرار داده است.
وی اظهار داشت: دشمن برای کم کردن درآمد مالیات، فضای کسب و کار در کشور را راکد و تعطیل کرده تا افراد واجد شرایط پرداخت مالیات نتوانند به تعهدات خود عمل کنند و همچنین با برنامه ریزی و اعمال فشار به کشورهای خریدار نفت ایران از صادرات نفت جلوگیری کرده و در صورت صادرات آن به هر نحوی، از بازگشت درآمد ارزی نفت به کشور جلوگیری می کند تا از این طریق با فشار اقتصادی به مردم القاء کند که مسئولان نمی توانند کشور را اداره کنند.
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید مردم را صادقانه در جریان واقعیت ها قرار دهیم و شرایط سخت کنونی را برای جامعه تشریح کنیم، اظهار داشت: طبقات متوسط و ضعیف جامعه در شرایط تحریم تحت فشار جدی قرار می گیرند و باید به آنها به طور ویژه توجه کنیم تا زندگی و معیشت آنها دچار آسیب نشود.
احمدی گفت: در این شرایط حساس و تنگنای اقتصادی با هنر مدیریت، یکپارچگی و انسجام باید طوری عمل کنیم که با همین منابع محدود بیشترین رضایتمندی در مردم ایجاد شود.
فرماندار شهرستان طارم نیز گفت: مدیران و مسئولان خارج از خط کشی های سیاسی و جغرافیایی باید به دنبال انجام کارهای عمل گرایانه و اجرایی باشند.
فریدون هاشم نژاد ضمن دعوت از مدیران به انجام کار جهادی همسو با سیاست های کلی نظام، خاطرنشان کرد: مسئولان موظفند به تمام مردم از دور افتاده ترین روستاها تا مرکز شهرستان به صورت مساوی خدمات ارائه کنند.
وی عنوان کرد: در این شرایط حساس ، باید همه جریانات سیاسی در صحنه باشند تا توسعه شهرستان شتاب بیشتری بگیرد.
هاشم نژاد عامل اصلی عدم توسعه شهرستان طارم را سیاسی کاری و خط کشی های جغرافیای عنوان کرد و افزود: برای توسعه طارم باید افرادی در صحنه و پای کار حضور داشته باشند که نگاه توسعه محورانه برای شهرستان دارند.
این مسوول بخش عظیمی از نارضایتی مردم را مدیران دولتی ناکارآمد دانست و افزود: تمامی مدیران باید با کار جهادی و مدیریت هوشمندانه مشکلات شهرستان را در حوزه مربوطه دستگاه اجرایی خود احصاء و نسبت به حل آن اقدام کنند تا با عملکرد مثبت خود باعث ایجاد رضایتمندی و امیدواری در مردم شوند.
به گزارش ایرنا، دومین جلسه نشست نمایندگان مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی به همراه مدیران استانی و شهرستانی با شوراها و دهیاران طارم جهت آشنایی و پیگیری مشکلات شهرستان از نزدیک در مجتمع فرهنگی-هنری شهید بهشتی شهر آب بر برگزار شد.
در این نشست نمایندگان شوراها و دهیاران به بیان مشکلات و کمبودهای منطقه خود پرداختند.
شهرستان طارم با 47 هزار نفر جمعیت (حدود 5 درصد جمعیت و 10 درصد مساحت استان زنجان) در 90 کیلومتری شمال شرقی زنجان واقع شده و با استان‌های قزوین، اردبیل و گیلان همسایه است.
9886/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.