سردار علی آزادی روز یکشنبه در مراسم پاسداشت خبرنگاران زنجان که در محل ستاد فرماندهی اننتظامی استان زنجان برگزار شد، افزود: خبرنگاران با انعکاس به موقع، دقیق، شفاف و مناسب اطلاعات و اخبار رویدادها و رخدادها، در ارتقای سطح نظم و امنیت و کاهش آسیب های اجتماعی نقش مهمی ایفا می کنند که این درخور تحسین و تقدیر است.
وی یاد شهدای نظم و امنیت (پلیس) و خبرنگاران شهید در راس 'محمود صارمی' خبرنگار ایرنا، را گرامی داشت و با بیان اینکه این قشر از جامعه با دانایی، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در ارتباط هستند، اظهار داشت: از خبرنگاران انتظار می رود صحت در انعکاس اخبار را مد نظر قرار دهند و در این راستا به منافع ملی و آرامش و امنیت کشور توجه ویژه داشته باشند.
آزادی با تاکید بر اینکه خبرنگاران به نوعی همکار پلیس محسوب می شوند و این مایه فخر و مباهات است به تلاش های نیروی انتظامی در تامین نظم و امنیت و آرامش جامعه و مردم اشاره کرد و افزود: نیروی انتظامی با تمام توان در خدمت مردم و جامعه است و اجازه برهم زدن نظم و امنیت و ایجاد ناامنی به هیچ فرد یا گروهی را نمی دهد.
وی به عملکرد این نیرو در سالجاری اشاره کرد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون (اول فروردین تا 20 مرداد جاری) 842 کیلوگرم مواد مخدر توسط پلیس زنجان کشف و ضبط شد که نسبت به مدت مشابه پارسال 19 درصد افزایش نشان می دهد.
آزادی، تصریح کرد: در رابطه با این مقدار مواد مخدر کشف و ضبط شده که شامل 'تریاک، هروئین، گراس، حشیش و شیشه' 10 باند عمده متلاشی و یک هزار و 100 نفر نیز دستگیر شد.
وی با بیان اینکه قاچاق کالا ضربه سهمگین به تولید داخلی می زند و پلیس در این برهه از زمان نیز به شدت با قاچاقچیان و محتکرین کالا برخورد قانونی می کند، افزود: در طی مدت یاد شده قریب 20 میلیارد تومان کالای قاچاق در این استان کشف و ضبط شد که این نشان از تلاش پلیس و تعامل سازمان ها و دستگاه های ذیربط است.
آزادی با تاکید براینکه زنجان یکی از استان های امن کشور قلمداد می شود افزود: در بحث شرارت، سرقت های مهم، قتل و جرایم خشن جزو استان های رده آخر هستیم.
وی با یادآوری اینکه در مدت مشابه پارسال، تعداد قتل های اتفاق افتاده در زنجان چهار نفر بود، اظهار داشت: امسال شاهد 10 فقره قتل در این استان بودیم که فقط عامل یکی از این قتل ها دستگیر نشده که به حتم در دام پلیس گرفتار خواهد شد و تمام قتل ها نیز با سلاح سرد و برخی نیز با اسلحه شکاری بوده است.
فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: بیشترین جرم در این استان مربوط به نزاع و درگیری است و در جرایم مالی رشد 44 درصدی، جرایم اخلاقی رشد 38 درصدی و سایر جرایم نیز رشد 18 درصدی را شاهد هستیم.
آزادی با بیان اینکه در زمان حاضر جرایم به سمت فضاهای مجازی سوق پیدا کرده و نیروی انتظامی در برخورد با آن اقدمات پیشگیرانه و ارزنده ای را انجام داده است افزود: فضای مجازی همانند تیغ دولبه می ماند و بسیار حایز اهمیت می باشد که استفاده درست از آن به عنوان فرصت و بهره گیری نادرست از آن نیز به عنوان تهدید است.
وی ادامه داد: متاسفانه شاهد رشد 43 درصدی جرایم فضای مجازی در این استان هستیم که در طول چهار ماه و 20 روز گذشته 224 نفر در این رابطه دستگیر شد که این رقم در مدت مشابه پارسال 157 نفر بود.
آزادی به تصادفات رانندگی درون و برون شهر استان زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: بیشترین علت وقوع تصادفات به چهار عامل عمده 'انسانی، خودرو، جاده و شرایط محیطی' برمی گردد.
آزادی با تاکید براینکه نیروی انتظامی همواره پاسخگو می باشد افزود: در طی مدت یاد شده در مجموع بیش از 133 هزار نفر از شهروندان با مرکز فوریت های پلیس زنجان، تماس داشتند که 77 هزار و 51 مورد آن منجر عملیات پلیس شده و قریب 63 هزار مورد دیگر نیز راهنمایی و ارشاد بوده است.
وی با بیان اینکه در مدت یاد شده بیش از 10 هزار مورد مراجعه حضوری به یگان های مختلف پلیس زنجان داشتیم، دامه داد: تعداد تماس با مرکز فوریت های پلیس 110 زنجان در مدت مشابه پارسال 117 هزار مورد بود که امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 114 درصد افزایش تماس و 9 درصد کاهش مراجعه حضوری داشتیم.
فرمانده انتظامی استان زنجان همچنین به موضوع فراخوان های داده شده از سوی معاندین اشاره کرد و گفت: از ابتدا سال تاکنون، بالغ بر سه هزار و 500 فراخوان از سوی معاندین و دشمنان برای مردم به منظور شرکت در تجمعات غیرقانونی، داده شده است تا از این فرصت فراهم شده به نفع خود بهره برداری کرده و به اهداف و برنامه های نامشروع خود دست یابند.
آزادی با تاکید براینکه دشمنان در صدد ایجاد ناامنی، آشوب و اغتشاش به منظور براندازی نظام اسلامی هستند و تحرکات آنان برنامه ریزی و حساب شده است، افزود: معاندین در تجمعات در بین مردم حضور دارند و تلاش می کنند این تجمعات را به سمت اغتشاش و ناآرامی سوق دهند و بتوانند از فرصت ایجاد شده به اموال عمومی و خصوصی خسارت و لطمه بزنند.
وی ادامه داد: حساب معاندین از مردم عادی جدا است و نیروی انتظامی در برخورد با آنان با قاطعیت و اقتدار کامل عمل می کند اجازه برهم زدن آرامش، آسایش و نظم و امنیت حاکم بر جامعه و عموم مردم را نمی دهد.
در پایان این مراسم با اهدا لوح تقدیر و جوایز نقدی از خبرنگاران فعال در حوزه نیروی انتظامی تجلیل شد.
6084/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.