علی عباسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هم اکنون 2 هزار و 650 خانوار در زنجان، از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مستمری دریافت می کنند افزود: ماهانه حدود 10 میلیارد ریال برای پرداخت مستمری به جامعه هدف در استان هزینه می شود.
عباسی اظهار داشت: میانگین پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در کشور حدود 30 درصد جمعیت مشمول است که این رقم در استان زنجان 37 درصد است.
وی گفت: علاوه بر روستاییان، ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت نیز می توانند با ارائه کپی دفترچه درمان و یا تاییدیه شورای اسلامی شهر و شهرداری محل سکونت خود در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان عضو شوند.
عباسی با بیان اینکه در این صندوق 2 برابر حق بیمه مشمولان و متقاضیان را دولت پرداخت می کند، افزود: از سال 92 بر اساس قانون مصوب، کشاورزان غیر ساکن در روستاها هم می توانند عضو این صندوق شده و از مزایای آن بهره مند شوند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان با بیان اینکه پرداخت حق بیمه سالیانه در این صندوق رقم های مختلف از 2 میلیون و 400 هزار تا پنج میلیون و 400 هزار ریال است، گفت: محاسبه میزان مستمری دریافتی بر اساس میانگین پرداخت 2 سال آخر متقاضیان است.
اجرای طرح بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از سال 1384 در کشور آغاز شده است.
به گزارش ایرنا، بر اساس نتایج سرشماری سال 95، جمعیت روستایی روستایی استان زنجان بالغ بر 346 هزار نفر است که این میزان 38 درصد کل جمعیت استان را شامل می شود.
استان زنجان دارای 935 روستای دارای سکنه است که از این تعداد 730 روستا بالای 20 خانوار هستند.
3088/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.