مسعود کشمیری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در زنجان افزود: ایران از 17 سال گذشته همواره یک عضو در هیات مدیره انجمن بین المللی پارک های علمی و مناطق نوآوری جهان داشته است.
وی یادآور شد: هم اکنون بسیاری از پارک های ایران از جمله زنجان عضو این انجمن هستند و با شرکت در نشست های سالانه این از تجربیات جهانی در این زمینه بهره مند می شوند.
کشمیری اظهار داشت: سی و پنجمین کنفرانس جهانی انجمن پارک های علمی و فناوری هم امسال در ایران به میزبانی اصفهان از 11 تا 14 شهریور برگزار می شود.
سرپرست دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هر سال این کنفرانس در یک کشور برگزار می شود و امسال این افتخار نصیب ایران شده است، برخی از پارک هایی که امروز در ایران شکل گرفته ثمره همین تعاملات بین المللی است.
وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره در متوسط استفاده از تجربیات پارک های علمی و فناوری جهانی قرار دارد.
این مسئول اضافه کرد: وزارت علوم امسال سه محور کمک به توسعه زیر ساخت های منتهی به تکثیر شرکت های فناور، اصلاح قوانین مربوط به این حوزه و بحث بازار سازی را در مورد پارک های علم و فناوری در دستور کار قرار داده است.
کشمیری تاکید کرد: تاکنون عمده توجه به پارک های علمی و فناوری بوده و اکنون وزارت علوم خواستار انسجام بخشی به فعالیت های در زمینه تجاری سازی و نوآوری فعالیت های علمی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و فعال سازی حوزه کارافرینی در آنها است.
سرپرست دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تاکنون بسیاری از دانشگاه ها برنامه های خوبی داشته اند اما وزارت علوم در تلاش است تا به شکل دهی به ستاد پشتیبانی در قالب برنامه ای منسجم و عام آنها را دنبال کند و به سرانجام برساند.
وی افزود: ذیل این ستاد، مراکز نوآوری و توسعه فناوری دانشگاه ها یا مراکز پژوهشی پررنگ تر می شود و تقویت پارک ها و مراکز رشد از نظر منابع و کیفیت بخشی هم بخشی از این برنامه ها به شمار می آید.
کشمیری یادآور شد: از سوی دیگر این وزارت در تلاش است تا کاستی هایی که در اجرای قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان بوده را جبران و در صورت وجود ایراداتی در خود قانون آنها را اصلاح کند.
سرپرست دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: موضوع بازارسازی برای شرکت های دانش بنیان را امسال دنبال می کنیم که در ثمره آن بتوان بازار این شرکت ها توسعه پیدا کند و ارتباطات موثر در این زمینه برقرار شود.

** فعالیت های قابل تقدیر پارک علم و فناوری زنجان
وی به بازدید سر زده از پارک علم و فناوری استان زنجان اشاره و اظهار داشت: به شکل سر زده و بدون هماهنگی قبلی برای بازدید از مجموعه های دانشگاهی و پارک های فناوری اقدام می کنیم تا آنکه با فضای کاری واقعی مجموعه ها آشنا شویم.
کشیمری خاطر نشان کرد: آنچه که در زنجان رخ می دهد قابل تقدیر و تحسین است و ما باید خیلی زودتر این مجموعه را در این استان فعال می کردیم تا بتوانیم امروز مجموعه بزرگی در خور و شان استان داشته باشیم.
سرپرست دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم و فناوری گفت: ما موظف به حمایت مضاعف از پارک های تازه تاسیس و فعال هستیم در این زمینه پشتیبانی های معنوی هیچ محدودیتی ندارند.
وی ادامه داد: باید تمام امکانات و ظرفیت های موجود در مدیریت استانی برای توسعه و حمایت مالی از پارک های استانی به کار گرفته شود و زیر ساخت های مورد نیاز این مراکز شکل بگیرد.
کشمیری اضافه کرد: وزارت علوم اعتبار قابل توجهی ندارد و منابع محدود را برای برنامه های جدید با محوری توسعه فعالیت های کارآفرینی و نوآورانه در مراکز دانشگاهی صرف می کند.
وی تاکید کرد: بدون شک مدیران استانی در تغییر و تحول پارک ها موثر هستند و باید از توان خود در این مسیر استفاده کنند.
پارک علم و فناوری زنجان 19 اسفند سال 96 شکل گرفت و با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.
3001/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.