به گزارش ایرنا، مسعود علیاری عصر پنجشنبه در تجلیل از خبرنگاران افزود: در جامعه کنونی وجود مخاطرات، چالش ها و گسترش شبکه های اجتماعی ، مسائل لزوم آگاه سازی از سوی خبرنگاران با دقت و ظرافت امری مهم محسوب می شود.
وی اظهار داشت: با توجه به انتظاراتی که در جامعه از دولت، نهادهای مختلف، قوای سه گانه، دستگاههای اجرایی و مردم وجود دارد وظیفه خبرنگاران را در اطلاع رسانی مطلوب 2 چندان کرده است.
علیاری افزود: اهمیت شغل خبرنگاری و اطلاع رسانی لازم آن کمتر از مسائل مهم اجتماعی و اقتصادی نیست، و با چشم بینا نسبت به این کار اقدام می کنند.
این مسئول تاکید کرد: خبرنگاران و رسانه های گروهی با آگاه سازی لازم نقش مهمی در تزریق امید در جامعه دارند و این موضوع از ابعاد مختلف اهمیت بسزایی دارد.
علیاری افزود: این در حالی است با نگاهی به فعالیت ها و عملکرد سازمان تامین اجتماعی در کشور می توان به این مهم رسید که تحولاتی اساسی دراین بخش به وقوع پیوسته و هم اکنون خدمات بهتری به مراجعه کنندگان و گروههای تحت پوشش بیمه ای ارائه می شود.
وی اظهار داشت: قبل از سال 57، شمار بیمه شدگان استان 9 هزار نفر بود که این رقم اکنون به 180 هزار و شمار مستمری بیگران استان نیز 42 هزار نفر است.
این مسئول ادامه داد: فعالیت های اثر بخشی در تمامی حوزهای مختلف و به ویژه در سازمان تامین اجتماعی به وقوع پیوسته که این مهم مرهون اطلاع رسانی خوب رسانه های گروهی به ویژه خبرنگاران بوده است.
وی یادآوری کرد: اطلاع صحیح از چگونگی فعالیت ها و کارهای چشمگیر دستگاههای مختلف اجرایی امید را در جامعه افزایش می دهد واز نگرانی ها و استرس هایی ناشی از اخبار نادرست جلوگیری می کند.
علیاری خاطر نشان کرد: موفقیت های حاصل شده در خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی و رفع مشکلات اجتماعی درنتیجه اطلاع رسانی به موقع خبرنگاران این حوزه بوده است.
وی اظهار داشت: تیترهای اثر بخش رسانه های استان موجب شد که بیمه زنان خانه دار در مقایسه با سال گذشته روند بهتری داشته باشد و نسبت به حق قانونی خود آگاهی بیشتری داشته باشند.
این مسئول خاطر نشان کرد: خبرنگاران در مقایسه با دیگر مشاغل دیگر از حقوق کافی برخوردار نیستند که عشق و علاقه عمده علل گرایش افراد بوده و قابل تقدیر است.
به گزارش ایرنا، 17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی، خبرنگار ایرنا است که به دنبال اشغال شهرهای افغانستان از سوی طالبان در سال 77 به همراه هشت تن از دیپلمات های سرکنسولگری ایران جان خود را از دست داد.
به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، 17 مرداد ماه را به عنوان روز خبرنگار نام گذاری کرده است.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.