به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری شامگاه چهارشنبه در آیین بزرگداشت روز خبرنگار و اختتامیه چهارمین جشنواره مطبوعات استان با بیان اینکه نباید از خبر و جامعه خبری برای اهرم فشار برای تامین خواسته ها از مسئولان سوء استفاده شود، خاطرنشان کرد: این یک عمل غیر حرفه ای، غیر اخلاقی و غیر قانونی است و در شأن و شخصیت جامعه رسانه ای نیست.
وی ادامه داد: یکی از آفت ها در حوزه انتشار اخبار، بزرگ نمایی مشکلات و مسائل و برخورد باندی و گروهی با تحولات کشور و جامعه است.
درویش امیری اظهار داشت: گاهی احساس می شود ماموریت یک رسانه فقط سیاه نمایی است در حالی که در کنار تلخی ها، زیبایی ها را هم باید دید.
وی تصریح کرد: اصرار به سیاه نمایی، تلاش برای انتقام جویی، نادیده گرفتن عمدی پیشرفت ها و عملکردهای مثبت، خود را به عنوان نماینده مردم جا زدن درست نیست.
استاندار زنجان با بیان اینکه نقد منصفانه باید همراه با دیدن ظرفیت های مثبت باشد، گفت: گاهی در اوج رویایی با دشمن به ارکان نظام حمله می شود و این رویه به هیچ وجه از هیچ رسانه ای قابل قبول نیست.
وی با بیان اینکه پرچم حق طلبی و روشنگری باید همواره در دست خبرنگاران باشد، اظهار کرد: مردم گرایی، شفاف سازی از ماموریت های مهم جامعه خبری است.
درویش امیری از اختصاص زمین برای احداث خانه مطبوعات و استقرار دفاتر رسانه های استان خبر داد و افزود: سال گذشته قول این موضوع داده شد و امسال این وعده محقق شد.
وی ادامه داد: امیدواریم با همکاری دستگاه های اجرای و شهرداری در حداقل زمان مطبوعات و رسانه های استان صاحب خانه شوند.
استاندار زنجان تصریح کرد: هر چقدر مسائل معیشتی جامعه رسانه ای تقویت شود، این امر کمک به استقلال آنها است.
درویش امیری به نقش اصحاب رسانه در شکل دادن به افکار و باورهای مردم اشاره کرد و گفت: روزی که مردم به رسانه ها بی اعتماد شوند، آن روز فاجعه است بنابراین باید تلاش کنیم تا در انعکاس اخبار دچار اشتباه نشویم.
وی به لزوم در نظر داشتن منافع ملی در نشر اخبار اشاره و خاطرنشان کرد: اگر انعکاس مشکلات در چارچوب منافع ملی منظور نشود، این موضوع لطمه به منافع ملی خواهد بود.
استاندار زنجان تصریح کرد: اگر مصالح ملی در نظر گرفته شود مشکلات و نابسامانی ها با هزینه کمتری حل و فصل خواهد شد.
به گزارش ایرنا، در اختتامیه چهارمین جشنواره مطبوعات استان، آثار برگزیده معرفی و نفرات برتر در بخش های مختلف تجلیل شدند.
3088/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.