کریم الله شعبانی روز چهارشنبه در بازدید از ایرنای زنجان به مناسبت 17مرداد روز خبرنگار با بیان اینکه خبرنگاران تلاشگران عرصه خبر به شمار می روند، افزود: اخبار ایرنا واقع بینانه و معتبر محسوب می شود چرا که این رسانه اخبار را بر اساس واقعیت های موجود و به دور از گرایش های خاص و موارد حاشیه ای انعکاس می دهد.
وی، حرفه خبرنگاری و تهیه خبر را مهم، مقدس و با ارزش برای جامعه و نظام دانست و یادآوری کرد: خبرنگاران مورد اعتماد جامعه و پل ارتباطی مردم با دولت هستند.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: شاید جاهایی مردم سازمان یافته نیستند که بتوانند در برخی موارد موضوع های مربوط به خود را به دولت انعکاس دهند و بخشی از بازدارندگی را هم سبب شوند.
شعبانی اضافه کرد: نقش بازدارندگی و روشنگری را رسانه ها در زمان حاضر انجام می دهند که باید از این ظرفیت به درستی استفاده شود.
وی ادامه داد: بخشی از بازدارندگی هایی که امروزه در جامعه مشاهده می شود با همه فراز و نشیب ها مرهون زحمات رسانه هاست و در برابر آنانکه قانون شکن و رانت خوارند و منفعت فردی را بر جمعی ارجح می دانند، خبرنگاران و رسانه ها قرار دارند.
وی با تاکید بر اینکه در روز خبرنگار با بازنگری به رسالت خبرنگاری و ارزش ها و رسانه متوجه ظرفیت آن می شویم، خاطرنشان کرد: اگر این پتانسیل ها را ارتقا دهیم می توان از آن به نفع توسعه و رضایتمندی مردم استفاده کرد.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: رضایتمند کردن مردم هزینه ای ندارد و می توانیم با برقراری پل ارتباطی سازنده ای با خبرنگاران آن را ارتقا دهیم.
شعبانی تاکید کرد: خبرنگارانی که به نمایندگی از مردم مشکلات را پیگیری می کنند، آنرا مچ گیری نپنداریم چرا که در بطن جامعه است و با ابزار رسانه ای و خبرنگار بدون هزینه کار کارشناسی را در اختیار مسئولان قرار می دهد.
وی ادامه داد: مدیران باید از ظرفیت رسانه ها استفاده کنند برخی از مدیران باعث عدم ارتقای خود در نادیده گرفتن این ظرفیت ها می شوند.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: در استان تعداد کمی از رسانه ها به دنبال سیاه نمایی هستند که تغییری در موضع خود نداده اند و دیگر رسانه ها واقع بینانه در عرصه خبر فعال و موجودیت رسانه زنجان را خود پاسداری می کنند.
شعبانی با بیان اینکه برخی از جاهایی که نارسایی هست باید بخشی از آنها حل شود، خروجی از خبرگزاری ایرنا برای مسئولی که می خواهد رفع مشکل کند راهگشاست و خروجی رسانه ها بهترین و با اولویت ترین راه به شمار می رود.
به گفته وی، خلاهای ارتباط بین رسانه و مسئولان باید رفع و با ظرافت دنبال و نقد منصفانه باشد چرا که خروجی های خبرگزاری بهترین الگوست که باید اولویت کاری بر اساس این خروجی ها تنظیم شود.
به گزارش ایرنا، 17 مرداد سالروز شهادت خبرنگار ایرنا روز خبرنگار در کشور نامگذاری شده است.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.