عزت الله ضرغامی روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه چهارمین دوره از جشنواره مطبوعاتی ابوذر در زنجان افزود: خلاء تصمیم گیری به موقع در سطح نظام مدیریتی کشور دیده می شود، که از ضعف های نظام مدیریتی کشور محسوب می شود.
رئیس اسبق رسانه ملی با تبیین اهمیت رسانه گفت: وقتی اطلاع‌رسانی شفاف، انتقادی، صحیح باشد و زمینه ساز نظرات مختلف را فراهم کند، منجر به تصمیم سازی می شود.
ضرغامی گفت: خبرنگاران دلسوزانه، صادقانه و عالمانه به مدیران راهکار ارائه دهند، راهی که بتوان با ان مشکلات جامعه را ارزیابی و حل کرد.
وی خاطرنشان کرد: رسانه ها نقاط قوت مدیران را بیان کرده و همزمان برای تصمیم گیری این مدیران برای کار جهادی تلاش کنند.
رئیس اسبق رسانه ملی با اشاره به فراگیر شدن شبکه های مجازی و قدرتمند تر شدن تصمیم سازی اصحاب رسانه با این ابزار در کشور، گفت: رسانه نقش محوری در مدیریت کشور دارد و باید از ظرفیت آن بهره برد.
ضرغامی اظهار داشت: باید به سمت هم افزایی بیشتر مابین آحاد مردم در شرایطی که در جامعه نارضایتی هایی وجود دارد حرکت کرد، همچنین باید مطالبات مردمی را نیز مد نظر قرار داد.
وی تاکید کرد: خبرنگاران در زمانی که فضای رسانه به این وسعت گسترده شده است، باید بتوانند، با ایفای نقش کلیدی خود جایگاه خود را بهتر درک کنند.
وی افزود: رسانه‌ها باید با تببین درست شرایط کشور تصمیم درست را به مدیران نشان دهند، گفت: باید از ظرفیت تصمیم گیری رسانه ها به نفع مردم استفاه کرد.
رئیس اسبق رسانه ملی با بیان اینکه در اصول کشور مشکلی نداریم، گفت: مشکلات کشور، اشکالات رویه ای است، عملکردها و روش ها در بعضی جاها غلط است و باید رسانه ها به صراحت حرف هایشان را بزنند.
ضرغامی با بیان اینکه کار رسانه انتقال پیام قابل درک برای مخاطب است، گفت: گاهی مشاهده می شود که پیام یک خبر، نه قابل درک است نه قابل فهم.
وی گفت: درحالی که دشمنان امروز در فضای مجازی به نفع سیاست های خود از شبکه های مجازی استفاده مطلوبی دارند، رسانه های داخلی که مبانی مشترک زیادی دارند باید روی اشتراکات تمرکز کرده و با مشورت مسئولان را به تصمیم سازی وادار کنند.
رئیس اسبق رسانه ملی با اشاره به گفت و گوی تلویزیونی تصریح کرد: جهت گیری وحدت گرایانه آقای روحانی را بسیار نقطه مثبت صحبت های ایشان می دانم، چرا که ایشان آب پاکی به روی دست ترامپ ریخت.
ضرغامی افزود: افتخار می کنیم به این مواضع عزتمندانه آقای رئیس جمهوری، البته نباید برخی ها انتقاد از دولت را تخریب دولت تلقی کنند.
به گزارش ایرنا، در این مراسم 21 نفر از نفرات برتر استان در بخش های مختلف خبری با اهدای لوح تقدیر و تندیس تقدیر شدند.
3216/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.