هدایت صفری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع این بیماران تحت پوشش 77 نفر را بیماران خاص، شامل بیماران مبتلا به پیوند کلیه، تالاسمی، دیالیزی و ام اس تشکیل می دهند.
وی اظهار داشت: 785 نفر دیگر را نیز بیماران صعب العلاج و مبتلایان به انواع سرطان، انواع سندرم، اختلالات شدید جسمی و حرکتی، اختلالات مزمن عصبی، بیماری های قلبی و عروقی و بیماری های شدید استخوانی هستند.
صفری افزود: شمار بیماران خاص و صعب العلاج و سرطانی تحت پوشش کمیته امداد این استان طی سه ماهه اول امسال 878 بیمار بود که 16 نفر از آنان به دلایلی از پوشش خارج شده اند.
وی اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه انجام گرفته با انجمن خیریه مهرانه و برای ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات سلامت به بیماران تحت پوشش ارائه می شود.
این مسئول ادامه داد: طبق تفاهم نامه امکانات متقابل برای ارائه خدمات آموزشی و پیشگیری از ابتلا به سرطان به ویژه مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در استان فراهم شد و علاوه بر آن آشنایی مددجویان با این نوع بیماری می تواند به تشخیص و کنترل بهتر آن منتهی شود.
وی بیان کرد: این نهاد درصدد آن است که برای استفاده حداکثری از مشارکت های مردم خدمات موثری به گروههای هدف به ویژه بیماران خاص و صعب العلاج ارائه کند و در این راستا قدم های خوبی برداشته است.
صفری خاطر نشان کرد: کمیته امداد با ارائه خدمات هدفمند و در جهت برقراری عدالت اجتماعی به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار تلاش دارد تا از این طریق ذائقه دهک های پایین جامعه از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی شیرین تر شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 24 هزار و 647 خانوار با جمعیت 42 هزار و 373 نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند و این تعداد شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار، 18هزار سالمند، سه هزار و 453 دانشجو و دانش ‌آموز را شامل می شود.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.