به گزارش ایرنا، محمدرضا کابلی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد شهید محمود صارمی خبرنگار ایرنا افزود: اطلاع رسانی شفاف و درست اخبار توسط اصحاب رسانه به مردم می تواند مشکلی از دوش دستگاه های اجرایی بردارد.
به گفته وی، کمبود منابع آبی، کاهش بارندگی ها، برداشت بی رویه از منابع زیرزمینی و تاسیسات فرسوده، شرکت آب و فاضلاب روستایی را دچار مشکلاتی کرده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان خاطرنشان کرد: امسال در استان 121 روستای با بحران آب آشامیدنی مواجه هستند که برای این تعداد آبرسانی انجام می شود.
کابلی به اعتبار عمرانی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان اشاره و یادآوری کرد: اعتبار این شرکت کاهش یافته و وضع مالی موجود نیز جوابگوی حل مشکلات آب آشامیدنی روستاها نیست.
وی با بیان اینکه این شرکت از سال 92 اقدام به استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاران بخش خصوصی کرده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه تاسیسات صنعت آبفار استان فراگیر و پراکنده است سرمایه گذار را راغب نمی کند.
کابلی تنها راه حل مشکلات آب آشامیدنی روستاهای استان زنجان را استفاده از ظرفیت خیرین و مشارکت های مردمی بیان کرد و افزود: در این باره اقدامات قابل توجهی انجام شده است.
وی کیفیت آب َآشامیدنی روستایی را یکی از برنامه های مهم و با اولویت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان بیان کرد و ادامه داد: هدف نهایی شرکت تامین آب سالم به مشترکان است که به حتم باید مراحل کنترل کیفیت طی شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان به شاخص های بهره مندی اشاره کرد و گفت: این شاخص در استان 81.8 درصد است و 88.5 درصد از جمعیت روستایی استان تحت پوشش هستند.
به گزارش ایرنا، استان زنجان 907 روستا دارد که از این تعداد 595 روستا تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی قرار دارد.
این شرکت دارای 104 هزار خانوار تحت پوشش با 341 هزار نفر دارد.
9505/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.