جلیل سلطان نژاد روز دو شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: حفظ و ارتقای سطح منابع طبیعی و سرانه فضای سبز استان و کشور از وظایف مهمی است که باید جامعه هم به آن اهمیت دهد.
معاون فنی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان اظهار داشت: هم اکنون شناسایی زمین های مستعد جنگل کاری با اولویت بندی انجام گرفته در حوزه بوده که بیشتر در حریم شهر زنجان خواهد بود.
سلطان نژاد خاطرنشان کرد: در برنامه ریزی های آینده این معاونت شناسایی در سایر شهرستان ها و مناطق نیز انجام خواهد پذیرفت.
وی ادامه داد: کشور ایران طبق اعلام مسئولان بیش از 134 میلیون هکتار اراضی ملی در قالب جنگل و مرتع دارد و استان زنجان نیز هم اکنون بیش از 18 هزار هکتار جنگل دارد.
معاون فنی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان اظهار داشت: 9.7 درصد از عرصه‌های ملی و 4.4 درصد از مساحت کل زنجان را مناطق جنگلی طبیعی تشکیل داده و نسبت به قبل سطح جنگل ما افزایش داشته است.
سلطان نژاد تاکید کرد: برای عملیات حفاظتی و حراستی نیز برای نخستین بار از محل صندوق توسعه ملی 15 میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده داده شده است.
وی افزود: بیشتر طرح‌ها به عملیات بیولوژیکی مرتبط است، که می توان به بذرپاشی،مدیریت چرا و قرق ، کودپاشی، تبدیل دیم زارهای کم بازده و جنگل کاری است.
به گزارش ایرنا، زالزالک، گیلاس وحشی، ارس، بنه، بادام کوهی، شیر خشت و سیاه تلو از گونه‌های غالب مناطق جنگلی موجود در استان زنجان است.
با توجه به آمار موجود، سرانه جنگل در استان زنجان حدود 0.12 درصد است.
3216/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.