به گزارش ایرنا، حسین قدیانی روز یکشنبه در جمع شرکت های دانش بنیان و فناور در پارک علم و فناوری استان زنجان افزود: شرکت های دانش بنیان 2 مفهوم علم و اقتصاد را به خوبی می توانند با هم پیوند دهند.
وی یادآور شد: با همین شیوه عملکر شرکت های دانش بنیان علاوه بر آنکه می توان اقتصاد را چرخاند می توان به روش های بومی به تولید علم پرداخت.
قدیانی اظهار داشت: نیاز کنونی کشور که اکنون در منطقه خاورمیانه حرفی برای گفتن دارد و در درون با مشکل مواجه است، بهره گیری از راهکارهای اقتصاد دانش بنیان به شمار می آید.
رئیس بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور گفت: هم اکنون به گفته مسئولان وزارت علوم سه هزار و 500 شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می کنند؛ اما سهم آنها در اقتصاد بسیار اندک است.
وی خاطر نشان کرد: باید نیازهای بخش های مختلف کشور را شناسایی و مطابق با آن راهکارهای علمی و دانش بنیان ارائه کرد تا توانمندی ها با نیازهای کشور پیوند بخورد.
قدیانی ادامه داد: متاسفانه 60 درصد شرکت های بنیان که شکل می گیرند شکست می خورند، با وجود آنکه این رقم بالاتر از میانگین جهانی نیست اما توانمندی ایران هم قابل مقایسه با وضعیت جهانی محسوب نمی شود.
رئیس بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور گفت: پارک های علم و فناوری می توانند متناسب با مسایل و چالش های منطقه ای و بومی ماموریت محور عمل کنند.
وی با بیان اینکه در حوزه شرکت های دانش بنیان چالشی به نام فاصله گرفتن کارهای فناوارانه از فعالیت علمی وجود دارد، اضافه کرد: برای حل این مساله می توان از ظرفیت هایی که در کشور وجود دارد برای تولید صنعتی و انبوه محصولات دانش بنیان بهره گرفت و مانع دور شدن افراد مبتکر و خلاق از فعالیت های علمی شد.
قدیانی افزود: باید برای تمام شرکت های دانش بنیان سه کار ارایه خدمات حقوقی، دریافت مشاوره های حسابداری و حسابرسی و بازاریابی را انجام داد.
رئیس بسیج علمی، پزوهشی و فناوری کشور گفت: این سه مشکل و خدمت باید به شکل متمرکز در پارک های علم و فناوری ارائه شود.
وی اصلی ترین وظیفه حاکمیت را استخراج مسائل کشور خواند و برنامه ریزی برای حل آنها با بهره گیری از توانمندی شرکت های دانش بنیان را زمینه ساز حرکت هدفمند برشمرد.
قدیانی ایران را یکی از کشورهای صاحب هایتک ترین فناوری نظامی جهان معرفی و تصریح کرد: اگر امروز نمی توان در صنعت خودرو حرفی برای گفتن داشت، می توان یه سمت تولید خودروهای برقی که فناوری آن در اختیار همین جوانان مبتکر است حرکت کرد.
رئیس بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور گفت: بسیج در رده آماتوری و حرفه ای حاضر به حمایت از طرح های علمی و فناورانه است.
وی تاکید کرد: کشور اکنون نیاز مند یک نهضت علمی و بازخوانی کتب خطی برای پی بردن به شیوه های مطرح شده دانشمندان قدیمی است.
رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان هم در همین جلسه گفت: ما به دنبال ایجاد سود از جنس کسب و کار، تولید منابع مالی و توسعه و تولید محصول بیشتر هستیم و کاری کنیم که همه به اهدافمان برسیم و بتوانیم چرخ اقتصاد کشور را بچرخانیم.
داوود مرادخانی افزود: پارک زنجان آخرین پارک استانی تاسیس شده در کشور است اما در این مدت 5 ماه گذشته سعی شد تا پناهگاه جوانان مبتکر زنجانی باشیم.
وی یادآور شد: تلاش کرده ایم فضای همدلی و همزبانی با حضور ذینفعان راه اندازی کنیم و استعدادهای قابل ستایشی در این استان حصور دارد.
مرادخانی اظهار داشت: تلاش کرده ایم داستان حلقه اتصال دانشگاه با صنعت را ایجاد کنیم و ماجرای دانش بنیان شدن را برای همشهریان آموزش و شرح دهیم.
رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: تلاش کرده ایم فرهنگ کار را در این خطه در سطح دانش آموزی و دانشجویی شکل دهیم.
3001/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.