به گزارش ایرنا، ایرج دست نشان روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: مجتمع های خدماتی - رفاهی جاده ای باید متناسب با نیاز و رعایت اصل رفاه مسافران احداث شود که 2 مجتمع خدماتی با پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد در جاده قیدار- ابهر و سه راهی سرچم – اردبیل در دست ساخت است.
به گفته وی، موافقت اصولی احداث 72 مجتمع خدماتی – رفاهی در استان زنجان صادر شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: تحلیل های انجام شده بر روی آمار تصادفات نشان می دهد که بیش از نیمی از سوانح جاده ای بر اثر واژگونی و تصادف ناشی از خواب آلودگی رانندگان است.
دست نشان ادامه داد: رانندگان در حین رانندگی از استراحت کافی برخوردار نمی شوند و برای کاهش تصادف جاده ای، احداث مجتمع های خدماتی - رفاهی بین راهی می تواند نقش مهمی در کاهش سوانح جاده ای داشته باشد.
وی اضافه کرد: مجتمع های خدماتی - رفاهی و تیر پارک ها، مجموعه هایی هستند که به منظور تمرکز خدمات مورد نیاز رانندگان و سرنشینان در جاده های ارتباطی کشور احداث شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: این مجتمع ها دارای امکانات و خدمات بهداشتی، درمانی، رستوران، نمازخانه، جایگاه عرضه سوخت، پارکینگ و سایر خدمات رفاهی هستند.
وی یادآوری کرد: مسافران می‌توانند انتقاد و پیشنهادهای خود را در مورد مجتمع‌های خدماتی - رفاهی استان زنجان به سامانه پیام کوتاه 3000990091 ارسال کنند.
به گزارش ایرنا، مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به 31 سامانه ثبت تخلف عبور و مرور در جاده های شریانی شامل آزادراه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین و مسیرهای ترانزیت، 37 دوربین نظارتی در این محورها، 2 سامانه توزین حین حرکت در جاده های دندی - زنجان - ابهر - زنجان و 68 دستگاه تردد شمار در همه مسیرهای ارتباطی استان فعال است.
استان زنجان پنج هزارو 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.