رئیس اداره مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان زنجان گفت: میانگین تحصیل دانش آموزان در مراکز غیردولتی سطح کشور ۱۱ درصد و در استان زنجان ۷.۵ درصد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، علی بیات، رئیس اداره مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان زنجان از تحصیل ۷.۵ درصدی دانش آموزان استان در مدارس غیردولتی خبر داد.

وی با اشاره به اینکه 12هزار نوآموز در 569 مرکز پیش دبستانی غیردولتی مشغول تحصیل هستند، ادامه داد: 178 مرکز پیش دبستانی در مناطق محروم فعالیت می کنند.

این مقام مسوول تعداد مدارس غیردولتی را 105 مدرسه با 683 کلاس درس خواند وگفت: سال گذشته 12 هزار و 207 دانش آموز در این مدارس مشغول تحصیل بودند.

بیات تعداد مدارس غیردولتی در مقطع ابتدایی را 65 مورد خواند و افزود: تعداد آموزشگاه‌های غیردولتی در دوره اول متوسطه 15 مدرسه و در مقطع دوم متوسطه ۲۵ مدرسه است.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان زنجان خاطرنشان کرد: ۲۷ مدرسه بزرگسالان و آموزش از راه دور غیردولتی نیز در استان فعال است که یک هزار و 100 نفر از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل از خدمات این مراکز بهره مند می‌شوند.

وی تعداد مراکز علمی آزاد و زبان خارجه را 310 مرکز در سطح استان زنجان خواند و افزود: سالانه ۲۵ هزار دانش‌آموز از خدمات این مراکز استفاده می‌کنند.

به گفته بیات ۷۶ مدرسه هیئت امنایی در مناطق آموزشی ابهر، خرمدره و نواحی یک و 2 زنجان ۲۵ هزار دانش آموز را تحت پوشش قرار داده است.

وی از آغاز فعالیت هنرستان هنرهای زیبای دختران در زنجان همزمان با سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: امسال 9 مدرسه غیردولتی جدید در استان آغاز به کار خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.