به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری روز شنبه در شورای برنامه ریزی استان زنجان افزود: هم اکنون 121 روستا مشکل آب آشامیدنی دارند و بدون تردید این رقم تا سال بعد به 150 روستا افزایش پیدا می کند.
وی بر لزوم تشکیل کمیته چاره اندیشی برای آبرسانی به روستاها تاکید و یادآوری کرد: اولویت اول اعتبارات دهیاری ها حل مشکل تامین آب یا خرید تانکر انتقال برای آن باشد.
درویش امیری تاکید کرد: در کنار هم افزایی برای حل مشکل تامین آب از تمام امکانات و ظرفیت های موجود در این زمینه باید استفاده شود.
استاندار زنجان گفت: هم اکنون بخش های دهیاری ها، شرکت آب و فاضلاب روستایی، بسیج سازندگی، دستگاه های دارای تانکر و مرتبط، بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی و ستاد بحران باید همه توان خود را برای تامین آب آشامیدنی روستاهای دارای مشول به کار بگیرند.
وی اظهار داشت: ظرفیت هر کدام از این بخش ها به شکل پراکنده استفاده می شود که می تواند به صورت متمرکز عمل کند و بکار گرفته شود.
درویش امیری خاطرنشان کرد: خرید تانکر می تواند جایگزین هزینه کنونی سه میلیون ریالی اجاره تانکر برای انتقال آب به ازای هر بار جابجایی شود.
فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان نیز در این جلسه گفت: از سال گذشته قرارگاه سازندگی موضوع آبرسانی به روستاها و مناطق نیازمند را در دستور کار قرار داده است.
سردار جهانبخش کرمی ادامه داد: اکنون هم هر زمان که استان اعلام نیاز کند تمام امکانات و توان سپاه برای خدمت رسانی در عرصه انتقال آب و رفع مشکل آبرسانی به روستاها آماده بکارگیری است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان با بیان اینکه هم اکنون 121 روستا مشکل آب آشامیدنی دارند، هزینه هر بار انتقال آب با تانکر به روستا ها را سه میلیون ریال اعلام کرد.
رضا کابلی افزود: هم اکنون 2 تانکر در اختیار این شرکت است و هر تانکر روزانه فقط می تواند 2 بار آب به روستا ها منتقل کند در حالی که اعتبار کافی برای رفع مشکل آبرسانی و تامین اجاره تانکر وجود ندارد.
استان زنجان نزدیک 950 روستا دارد.
3001/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.