داوود مرادخانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در حاشیه نشست اعضای شورای علمی و فناوری پارک علم و فناوری استان زنجان افزود: برای افزایش تعداد شرکت های تولیدکننده محصولات دانش بنیان، ابتدا باید مراکز رشد را تقویت، آموزش های لازم را به واحدهای فناور ارائه و سپس بستر را برای تولید محصول فراهم کرد.
وی یادآورشد: هم اکنون در استان پنج مرکز رشد وجود دارد که با راه اندازی مرکز رشد فناور جامع می توان برنامه های این نهادها را رصد، هدایت و در مسیر ایجاد واحدهای فناور ساماندهی کرد.
مرادخانی اظهارداشت: این پارک برای تقویت واحدهای فناور موجود در سطح استان هم اکنون اقدام به جلب همکاری مشاوران حقوقی، مالیاتی و کسب و کار کرده است.
رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: با آموزش های زیر ساختی ارائه شده به این واحدهای فناور، استقبال از فعالیت پارک افزایش یافته است.
مرادخانی در خصوص تفاوت شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناوری اعلام کرد که شرکت دانش بنیان محصول محور است و به سبب تولید محصول خاص، شرکت دانش بنیان می شود اما واحد فناور به دلیل ایده محوری و موضوع فعالیت حول آن، واحد فناور است.
وی افزود: لازمه افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان، افزایش واحدهای فناور است تا بتوان به نسبت محصولات تولیدی مجوز دانش بنیان برای محصول دریافت کرد.
رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: در مسیر رونق شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری استان با آمارگیری از شرکت های استان و تهیه کتاب راهنما و برگزاری کارگاه های آموزش دانش بنیانی اقدام کرد که پیش بینی می شود تعداد واحدهای ثبت نامی از طریق فعالیت پارک تا هفته آینده به 100 مرکز برسد.
وی خاطرنشان کرد: با ارائه راهکارهای قانونی استفاده از تسهیلات پیش بینی شده در پارک ها و حمایت های لازم در خصوص نحوه ایجاد کسب و کار، می توان افراد صاحب ایده، مهارت یا فناوری را در مسیر تولید محصول دانش بنیان قرار داد.
مرادخانی لازمه افزایش تعداد شرکت های تولیدکننده محصولات دانش بنیان در این استان را فراهم سازی بستر در مراکز رشد، حمایت از ایده ها و کسب کارهای نوین و هدایت واحدهای فناور به سمت پارک علم و فناوری استان خواند.
رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان بر لزوم افزایش اطلاعات مردم در خصوص استارت آپ ها برای شکل گیری کسب و کارهای نوین تاکید کرد و این کسب و کارها را فرصتی برای اشتغالزایی و تولید محصولات و خدمات جدید مورد نیاز جامعه برشمرد.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.