به گزارش ایرنا، محمد رنجبر روز چهارشنبه در آیین گشایش مرکز داوری اتاق تعاون زنجان، با بیان اینکه افزایش سطح دانش داوران، تعاونگران و اتحادیه‌ها از موضوع های اولویت دار است، افزود: برای این منظور طراحی و اجرای دوره‌های آموزشی مختلف در دستور کار این مرکز قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: مرکز داوری اتاق تعاون پشتوانه قانونی دارد و باید از این ظرفیت به خوبی برای حل مسائل تعانی ها استفاده کنیم.
این مسئول اظهار داشت: فعالیت مرکز داوری اتاق های تعاون در استان ها زمینه حل و فصل مسائل خانواده بزرگ تعاونگران را بدون ارجاع به محاکم قضایی فراهم می کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان نیز در این مراسم با بیان اینکه به واسطه وجود مشکلات ساختاری سهم بخش تعاون در اقتصاد آن طور که باید محقق نشده است، گفت: تعاون مردمی تری بخش اقتصاد کشور است و در شرایط امروز نیازمند ترویج فعالیت در این حوزه هستیم.
محمدرضا یوسفی افزود: بخش قابل توجهی از مشکلات تعاونی ها به علت برخوردار نبودن اعضا از آموزش های مورد نیاز است و همین موضوع فرصت را برای سوداگران جهت سوء استفاده ها ایجاد می کند.
رئیس اتاق تعاون استان زنجان نیز در این مراسم گفت: اکنون شهروندان از داوری بدون دادرسی استقبال می‌کنند و این امر نشان از این دارد که فعالیت مراکز داوری مطلوب است.
احمد نصیری اظهار امیدواری کرد؛ با گشایش مرکز داوری در اتاق تعاون استان زنجان منازعات موجود در سطح تعاونی ها حل و فصل شود.
وی اعلام کرد: از سال 95 تاکنون حل و فصل پرونده‌های مربوط به تعاونی‌ها در زنجان 140 درصد رشد داشته است.
به گزارش ایرنا، از چهار هزار و 420 شرکت تعاونی ثبت شده در استان زنجان، هم اکنون حدود یکهزار و 106شرکت فعال هستند.
به گزارش ایرنا، فعالیت مراکز داوری اتاق های تعاون بر حل و فصل اختلافات بین تعاونی ها متمرکز است.
مراکز داوری متشکل از سه بخش است که در هر بخش سه داور فعالیت دارند، داوران این مراکز از بین قضات بازنشسته دادگستری، وکلای دادگستری و تعاونگران مسلط به داوری انتخاب می شوند.
3088/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.