به گزارش ایرنا، داوود مرادخانی روز چهارشنبه در دیدار با هیات امنای بازار زنجان افزود: متاسفانه امروز در جامعه ما هر فرد برای حفظ منافع شخصی تلاش می کند، در حالی که کشورهای پیشرفته همه در یک کشتی نشسته اند و با هم برای منافع جمعی تلاش می کنند.
وی یادآور شد: متاسفانه اگر امروز دانشگاه تعطیل شود، هیچ اتفاقی در جامعه رخ نمی دهد، چرا که دانشگاه به گونه ای روند توسعه را در پیش گرفته است که جامعه از اقدامات آن منتفع نمی شود.
مرادخانی اظهار داشت: در روند توسعه صنعتی و اجتماعی هم دقتی در کار نیست، چرا که برای هیچ کاری نقشه جامعی ترسیم نشده است.
رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان خاطرنشان کرد: بارها در خصوص چگونگی ارتباط بین صنعت و دانشگاه صحبت می شود، بدون شک پاسخ چنین پرسشی در دست پارک علم و فناوری است.
وی ادامه داد: زنجان و یاسوج آخرین استان هایی در کشور بودند که صاحب پارک علم و فناوری شدند و اکنون 50 شرکت فناور و دانش بنیان در این استان فعالیت می کنند و در پارک مستقر هستند.
مرادخانی تاکید کرد: پارک علم و فناوری بین صنعت و دانشگاه قرار گرفته و فعالیت گسترده آن نیازمند مطالبه جامعه، بازار و صنعت از فعالان درون آن است.
رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: متاسفانه پایه کسب و کار در دروس دانشگاهی ضعیف است و جوان فارغ التحصیل شده پس از دانشگاه از نحوه ورود به بازار مطلع نیست.
وی تصریح کرد: پارک یکی از حلقه های واسط میان جامعه و دانشگاه است و می تواند جوان فارغ التحصیل را برای ورود به بازار کسب و کار آماده کند.
مرداخانی ادامه داد: از سوی دیگر پارک نقش واسط میان صاحبان ایده و مهارت را فراهم می کند و موظف است زمینه تبدیل ایده به فرصت شغلی و تولید را مهیا سازد.
رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با بیان اینکه پارک ها به طور مستقیم زیر نظر وزارت علوم فعالیت می کنند، گفت: ردیف اعتباری ملی مختص به پارک ها وجود دارد که باید در میان جوانان و متقاضیان برای ایجاد کسب و کارهای جدید توزیع شود.
وی اضافه کرد: پارک و شرکت های مستقر در آن آماده هستند تا با دریافت نیازهای بازار و صنعت، طرح های خلاقانه منتج به رفع مشکل جامعه را ارائه و در این زمینه کسب و کار ایجاد کنند.
مرادخانی با بیان اینکه جامعه شهری هنوز با پارک علم و فناوری آشنایی ندارد، پارک ها را فضا و فرصتی برای رشد علمی، فنی و مالی جوانان معرفی کرد.
پارک علم و فناوری استان زنجان اسفند سال 96 با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.
3001/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.