به گزارش ایرنا، پس از آنکه رئیس کمیسیون تحقیق و تفحص روز سه شنبه در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی اسلامی شهر زنجان گزارش مفصلی از بررسی های انجام شده در خصوص تیم فوتبال گمشده شهرداری ارائه کرد، اعضای شورای شهر زنجان بر لزوم پیگیری موضوع و لزوم بازگشت آن به شهرداری در مراجع قضایی رای مثبت دادند و آن را به تصویب رساندند.
رئیس کمیسون تحقیق و تفحص شورای اسلامی شهر زنجان در این جلسه با بیان اینکه طبق آئین نامه باید تحقیق و تفحص انجام و در صحن علنی مطرح می شد، گفت: بررسی ها نشان می دهد که شهرداری زنجان حمایت کننده مالی صرف نبوده، چرا که تعریف اسپانسر بودن که فقط تامین مالی می کند و در مقابل آن خدمات می گیرد و محصول و برند خود را معرفی می نماید، در حالی که این وضعیت حاکم نبود.
سجاد خدایی ادامه داد: طرح این موضوع برای روشنگری و احقاق حقوق از دست رفته مردم شهر در برخورداری از تیم فوتبال در لیگ کشوری و تعیین تکلیف منابع حاصل از فروش تیم بوده است.
وی افزود: سخن اینجاست که اگر هیات فوتبال متولی و مالک بوده است، کدام متولی در خصوص تامین مالی با متعهدان صورت جلسه 19 مرداد سال 93 را انجام داده است؟ در حالی که بنا بر مستندات و صورت جلسه ها شرط قبولی شهرداری واگذاری تیم به این نهاد بوده است و مصوبه شورای شهر هم بر همین موضوع دلالت دارد.
خدایی اظهار داشت: تحقیق و تفحص طبق قانون وظیفه شورای اسلامی شهر است و در صورتی که اعضای شورا قانع نشوند و صلاح دانستند این موضوع به مراجع قضایی و دستگاه های نظارتی گزارش و از آن طریق پیگیری می شود.
رئیس کمیسیون تحقیق و تفحص شورای اسلامی شهر زنجان به پیگیری های همراه با مستندات از لیگ و فدارسیون فوتبال اشاره کرد و گفت: در این جریان نه فقط هیچ نتیجه نگرفتیم که نامه درخواست هم از کمیته داوران سر درآورد در حالی که موضوع ارتباطی به این کمیته ندارد.
وی یادآور شد: در گذشته هم اقداماتی برای بررسی نتیجه خرید تیم فوتبال انجام گرفته اما به ظاهر کسی موضوع را پیگیری نکرده و به سرانجام نرسانده است.
خدایی خاطر نشان کرد: علیرغم داشتن قرارداد واگذاری به لیگ دسته اول با نام های سایپای زنجان، شهاب زنجان، دانشگاه زنجان، توسعه روی زنجان و کاوه زنجان در مسابقات لیگ های دسته یک و دو شرکت می کرده است، در سال های 88 تا 90 با نام شهرداری زنجان به رقابت پرداخته است و پس از صعود به دسته 2 بدون اطلاع و اجازه شهرداری، تهران با مبلغ نامعلومی واگذار می شود.
رئیس کمیسون تحقیق و تفحص شورای اسلامی شهر زنجان گفت: آنچه مسلم است شهرداری حمایت کننده مالی صرف نبوده برابر صورت جلسه ها و مستندات، مالک و صاحب امتیاز تیم بوده است.
وی ادامه داد: از شروط اصلی خرید این تیم، واگذاری به شهرداری بوده و شهرداری به عنوان مالک با بازیکنان قرارداد بسته است.
خدایی اضافه کرد: در مکاتبات سازمان لیگ، شهرداری به عنوان مالک تیم، طرف خطاب قرار گرفته و در جریمه تیم و بازیکنان به عنوان تیم شهرداری عنوان شده است.
رئیس کمیسون تحقیق و تفحص شورای اسلامی شهر زنجان گفت: اینکه لایحه ای در خصوص تیم، مصوب نشده است، نباید عدم حمایت یا انصراف از تیم داری تلقی شود.
وی تصریح کرد: به استناد رد لایحه هیات فوتبال با سازمان لیگ به استناد کمیسیون ماده پنج که شهرداری و نماینده شهرداری و مدیرعامل باشگاه حضور نداشتند، با سازمان مکاتبه کرده و زیر درخواست خود دستوری را به شکل دستی گرفته و به استناد آن تیم را واگذار کرده اند.
خدایی تاکید کرد: در صورتی که بنا بود تیم واگذار شود شهرداری باید واگذار می کرد، با توجه به اینکه شرط شهرداری برای این موضوع مالکیت و واگذاری تیم بوده، اینجا کوتاهی که شده و علیرغم ابلاغیه صریح رئیس شورای اسلامی وقت به شهرداری وقت، مبنی بر تحویل گیری تیم، این موضوع مغفول واقع و قرارداد واگذاری تحویل نشده است.
رئیس کمیسیون تحقیق و تفحص شورای اسلامی شهر زنجان گفت: در واگذاری غیر قانونی تیم به فردی به نام فردی از شهر هشتگرد با مبلغ چهار میلیارد و 100 میلیون ریال، بنا می شود هزینه در سه مرحله مبلغ یک میلیارد و 500 میلیونی و 2 فقره چک یک میلیارد و 300 میلیونی پرداخت شود.
وی با بیان اینکه رقم نخست پرداخت می شود، افزود: طبق قرارداد بنا بود که 2 میلیارد و 600 میلیون ریال هم ضمانت نامه گرفته شود که نه تنها ضمانت نامه گرفته نشده که دو فقره چک هم وصول نشده است.
خدایی اظهار داشت: از دیگر شروط قرارداد این بوده که در صورت عدم وصول هر کدام از چک ها امتیاز تیم به شهرداری زنجان برگردد که این موضوع هم محقق نشده است.
رئیس کمیسیون تحقیق و تفحص شورای اسلامی شهر زنجان با طرح این سوال که چرا شهردار وقت در پیگیری قرارداد واگذاری تعلل کرده است، خواستار پاسخگویی به این مطالبه مردم مبنی بر اینکه چرا تیم فوتبال واگذار شده است، شد.
وی تاکید کرد: در واگذاری این تیم، قرارداد به امضای هیات فوتبال به عنوان فروشند و اداره کل ورزش و جوانان و خریدار رسیده است و هیچ نامی از شهرداری یا نماینده آن در میان نیست.
خدایی ادامه داد: این تیم طبق قرارداد بند 2 از ماده چهار قابل برگشت به شهرداری زنجان است و این موضوع با مصوبه اعضای شورای اسلامی شهر از هیات فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان باید مطالبه می شود.
پیش از این گزارش اولیه کمیسیون تحقیق و تفحص شورای اسلامی شهر زنجان در جلسه رسمی و علنی، ثابت کرده بود که خبری از تیم فوتبال شهرداری نیست در حالی که برای آن پنج میلیارد ریال هزینه و 2 میلیارد و 500 میلیون ریال بدهی هم برای آن ثبت شده است.
3001/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.