به گزارش ایرنا، سیدحسن هاشمی قاضی‌زاده در آیین افتتاح دستگاه 'ام آر ای' بیمارستان الغدیر ابهر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در زمان تحریم ها مشکلی در زمینه تامین دارو وجود نخواهد داشت، تصریح کرد: این سوال بارها از سوی خبرنگاران مطرح شده و نباید این موضوع را برای مردم به چالش تبدیل کنیم.
این مسئول یادآور شد: شاخص های بهداشتی سالانه از سوی سازمان جهانی بهداشت منتشر می شود و خوشبختانه در مقایسه با کشورهایی که در منطقه با آنها مقایسه می شویم در وضعیت خوبی قرار داریم.
وی اظهار داشت: حوزه بهداشت و درمان از نظر شاخص هایی مانند مرگ و میر مادران، نوزادان و کودکان زیر پنج سال، دیابت و آب آشامیدنی سنجیده می‌شود و به طور کلی وضعیت خیلی خوبی داریم.
این مسئول یادآور شد: هم اکنون وضعیت استفاده از تکنولوژی های روز دنیا در کشور بسیار خوب است و از نظر تعداد متوسط تجهیزاتی که مورد نیاز است با رعایت صرفه جویی در وضعیت خوبی هستیم ولی از نظر عدالت در دسترسی به تجهیزات وضعیت خوب نیست، با این حال در پنج سال اخیر توجه به مناطق مرزی و شهرستان های محروم بیشتر بوده است و این سیاست باید ادامه یابد.
وی خاطرنشان کرد: در صورتی که این سیاست از 10 سال قبل اجرا می‌شد موضوع عدالت در دسترسی به تجهیزات نیز در وضعیت بهتری قرار می‌گرفت.
بخش MRI بیمارستان الغدیر ابهر برای پوشش شهرستان های ابهر، خدابنده و خرمدره بـا اعتباری بالغ بر 80 میلیاردریال در زمینی با زیربنای 170 متر مربع ساخته و تجهیز شده است.
بیمارستان الغدیر شهرسـتان ابهر بـا ظرفیت 235 تخـت بیمارستانی مـرداد مـاه سـال 1396 همزمــان با هفتمین سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان زنجان افتتاح شد.
9556/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.