مهرداد سلطانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: زنجان ظرفیت های بسیاری در زمینه گردشگری و صنایع دستی دارد که بخش بالقوه آنها پررنگ است.
وی یادآور شد: گاه چنین توانمندی هایی در حد بالقوه وجود دارد و سرمایه گذاران فقط تصور می کنند که بناست اتفاقاتی در حوزه ای رخ دهد.
سلطانی اظهار داشت: بخشی از توانمندی صنایع دستی و گردشگری زنجان بالفعل شده و نمود و بروز بیرونی دارد و می توان شاهد افزایش فروش صنایع دستی و تعداد گردشگران ورودی به این استان و شهر بود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان خاطرنشان کرد: 2 وظیفه در حوزه رونق بخشی به گردشگری و صنایع دستی بر عهده دولت و مردم است که یکی فراهم سازی زیر ساخت ها و دیگری آماده سازی تمام اقشار جامعه محسوب می شود.
وی اضافه کرد: هم اکنون مسئولان استانی تا حد امکان از برنامه های حوزه گردشگری حمایت می کنند و هیچ طرحی در این زمینه نیست که با مخالفت مدیران مواجه شود.
سلطانی ادامه داد: مسئولان این استان در حد امکان برای فراهم سازی زیر ساخت های گردشگری و رونق صنایع دستی گام برداشته اند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان فراهم سازی بستر مردمی را مسئولیت سازمان های مردم نهاد و رسانه ها برشمرد و همسو شدن 2 بخش فراهم سازی زیر ساخت ها و افکار عمومی را موجب توسعه گردشگری در آینده این استان اعلام کرد.
وی به وقوع رویدادهای ملی و بین المللی مکرر در زنجان اشاره و اضافه کرد: زمانی که چنین رویدادهایی حتی در حد شعار مطرح می شود حتی اگر به تحقق هم نرسد، ذهن مردم و مسئولان آماده پذیرش چنین وقایعی خواهد بود و به استقبال از آنها خواهد رفت.
زنجان هر ساله شاهد برگزاری جشنواره ملی آش ایرانی و جشنواره بین المللی غذای کشورهای عضو اکو – جاده ابریشم است و به تازگی هم به عنوان شهر پیشرو در بین کشورهای اکو معرفی و انتخاب شده است.
3001/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.