به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری روز شنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان افزود: با بهره برداری از این 13 طرح برای 2هزار و 785 نفر اشتغالزایی می شود.
وی یادآورد شد: 10 مورد از این طرح ها با سرمایه گذاری 9 هزار و 700 میلیارد ریالی و اشتغال یک هزار و 472 نفری در هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد.
دوریش امیری اظهار داشت: طی سه ماهه نخست امسال 98.9 درصد معادل 2 هزار و 60 میلیارد ریال از درآمد پیش بینی شده امسال در این مدت وصول شده است.
استاندار زنجان گفت: درآمد مصوب برای سال جاری هشت هزار و 350 میلیارد ریال بود که نسبت به رقم مصوب سال 96, 4.3درصد افزایش داشت.
وی به افزایش نزدیک سه برابری صادرات این استان از گمرک اشاره و خاطر نشان کرد: در حالی که این رقم در سه ماهه ابتدای سال 96 به 68 میلیون دلار می رسد این رقم در مدت مشابه امسال 145 میلیون دلار ثبت شد.
درویش امیری ادامه داد: این در شرایطی است که واردات این استان کاهش یافته و از رقم 84 میلیون دلار در سه ماهه نخست سال 96 به 45 میلیون دلار در مدت مشابه امسال رسیده است.
استاندار زنجان گفت: میزان درآمد گمرک در سه ماهه ابتدای سال 96 به 332 میلیارد و 800 میلیون ریال می رسید که این رقم امسال 450 میلیارد ریال ثبت شد.
وی اضافه کرد: با شرایط اقتصادی کنونی کشور نباید انتظار استمرار این موفقیت ها را داشت اما می توان برای حفظ یا بهبود آن تلاش کرد.
درویش امیری تاکید کرد: کل گندم برداشت شده سال گذشته در زنجان به 195 هزار تن رسید در حالی که طی سال جاری تاکنون 175 هزار تن خریداری شده و پیش بینی می شود این رقم به 300 هزار تن برسد.
استاندار زنجان گفت: با وجود آنکه در خرید محصولات کشاورزی افزایش قیمی رخ نداده است اما با توجه به شرایط اقتصادی و تورم کشور انتظار می رود دولت هزینه خرید تصمیتی کشاورزان را به موقع پرداخت کند تا زمینه افزایش اعتماد و امید در میان آنان فراهم شود.
وی تصریح کرد: تا کنون 320 میلیارد ریال از طلب کشاورزان زنجانی پرداخت شده و 2 هزار و 220 میلیارد ریال دیگر هم باید به آنان پرداخت شود.
درویش امیری اظهار داشت: در شرایط کنونی هزینه کرد ارز و واردات و صادرات باید به شدت مراقبت شود و همه این انتظار را دارند که بخش تولید در اولویت هزینه کرد ارز و سیاست های تجارت خارجی قرار داشته باشد.
استاندار زنجان گفت: اشتغال در کشور وابسته به تولید و تداوم تولید در گروی تامین مواد اولیه است که لازمه خرید و تامین مواد اولیه هم در اختیار بودن منابع مالی ارزی و ریالی به شمار می رود.
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون 50 هزار نفر در بخش تولید این استان مشغول به کار هستند و آینده شغلی آنان به تامین منابع ارزی و ریالی گره خورده است.
درویش امیری ادامه داد: 75 درصد اشتغال روستایی این استان در بخش کشاورزی و دامپروری است که می طلبد دولت نهاده های مورد نیاز آنان را با ارز 42 هزار ریالی تامین کند.
استاندار زنجان گفت: در صورتی که ابن چتر حمایتی دولت بر سر کشاورزان نباشد بدون شک ثمره آن افزایش قیمت کالاهای اساسی و فشار مضاعف بر مردم خواهد بود.
وی تاکید کرد: کمیته رصد اقتصادی در این استان تشکیل شده است و در آن نیازهای واحدهای تولیدی به شدت کنترل می شود.
درویش امیری تصریح کرد: گاه مشکل واحدهای تولیدی چنان به سرعت عمل نیاز دارد که تعلل در رفع آنها منجر به تحمیل خسارت قابل توجهی می شود.
استاندار زنجان گفت: از دولت انتظار می رود در رسیدگی به مشکل برخی واحدهای صنعتی که لزوم و اولویت آنها را استاندار اعلام می کند سرعت عمل به خرج دهد.
وی تاکید کرد: با مواجهه برخی واحدهای تولیدی با مشکلات و حل نشدن آنها گاه نه فقط تولید کشور که حمل و نقل ملی و تامین مواد اولیه یا ماشین آلات برخی واحدهای دیگر با مانع برخورد می کند و دچار اختلال می شود.
درویش امیری افزود: هم اکنون زنجان 45 واحد تولیدی نیازمند واردات مواد اولیه و ماشین آلات در زنجان وجود دارد که رفع مشکل آنها تامین 350 میلیون دلار ارز را می طلبد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز در این نشست گفت: مدیران در اجرای کارها و برنامه ها از روش های معمول دوری کنند و خلاقیت به خرج دهند و از بن بست ها خارج شوند.
حجت الاسلام علی خاتمی افزود: مدیران بخش خصوصی و دولتی راه حل خروج از مشکلاتی که ایجاد شده را به شکل مکتوب ارائه کرده و تنها به گزارش ها اکتفا نکنند.
وی یادآور شد: پس از ارائه این گزارش ها، دبیران کارگروه های ذیل ستاد اقتصاد مقاومتی خود را ملزم به پیگیری و اجرای این راهکارها بدانند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: جاده صاف، منافع آماده، امکانات موجود و نیروی انساین کاربلد نیازمند مدیریت چندان نیست و به نتیجه خوب منتج می شود، اما شرایط کنونی از این وضعیت برخوردار نیست.
حجت الاسلام خاتمی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند مذاکره کنید اما کشور را برای این مذاکرات معطل نکنید، انتظار برای به سرانجام رسیدن مذاکرات در شرایطی است که دشمن کار خود را به پیش می برد.
وی تصریح کرد: در برابر چنین افرادی یک راهکار وجود دارد، مدیریت امروز کمیته امداد نیست و در مسئولیت هر شخصی که تخصص ندارد ضمن رعایت و حفظ عزت وی تجدید نظر شود.
حجت الاسلام خاتمی تاکید کرد: شخصی که تخصصی ندارد و به هر دلیلی در پست مدیریت گذاشته شده است، اگر خلاقیت و نوآوری ندارند و برای بهبود اوضاع تلاش نمی کند، باید کنار گذاشته شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: منشا تکامل بشریت تضاد است، فشارها استعدادها را شکوفا می کند ودر هشت سال جنگ تحمیلی هم بسیاری از استعداد همین مردم شکوفا شد از همین رو هم باید در شرایط کنونی بسیاری از استعدادها رشد کند.
3001/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.