بهمن عمولر، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد، 15 مدرسه فوتبال به طور دائم و 60 مدرسه نیز به صورت فصلی فعال هستند که مدارس فوتبال بهمن پرسپولیس، سپاهان، موعود، سرخ پوشان، شاهین عدالت، پاس، ستارگپان طلایی و شهباز طلایی به صورت دائم فعالیت می کنند.
وی با بیان اینکه این مدارس فوتبال بر اساس آئین نامه فدراسیون و اخذ مجوز از اداره کل ورزش و جوانان و هیات فوتبال استان زنجان، فعالیت می کنند، اظهار داشت: از 75 مدرسه فوتبال در سطح این استان، 15 باب در شهرستان زنجان و بقیه نیز در شهرستان های ابهر، خرمدره، خدابنده، ایجرود، طارم، سلطانیه و ماهنشان، فعالیت دارند.
عمولر افزود: مدارس فوتبال محل مناسبی برای شناسایی استعدادهای این رشته ورزشی هستند که بازیکنان مستعد در جشنواره استانی شرکت کرده و در پایان 14 بازیکن نخبه شناسایی شده و به فستیوال کشوری معرفی می شوند و از میان آنها برترین ها به تیم ملی فوتبال پایه راه پیدا می کنند.
وی تصریح کرد: هر یک از مدارس فوتبال زنجان از وجود 25 فوتبالیست و حداقل یک مدیر فنی دارای کارت مربیگری درجه B آسیا و یک مربی کارت دار درجه C برخوردار است.
مسئول واحد آموزش و مربیان هیات فوتبال استان زنجان که دارای کارت مربیگری درجه A آسیا نیز می باشد، گفت: هر مدرسه ممکن است چند کلاس فوتبال داشته باشد که تعداد حاضر در هر یک این کلاس ها نیز نباید از 25 نفر تجاوز کند.
عمولر افزود: این کلاس های فوتبال در رده های سنی 6 تا 8 سال، 8 تا 10 سال، 10 تا 12 سال، 12 تا 14 سال و 14 تا 16 سال، تشکیل می شود.
وی با بیان اینکه در مجموع مدارس فوتبال استان زنجان از وجود قریب به 80 مربی کارت دار بهره مند هستند، اظهار داشت: این مدارس فوتبال زنجان قریب یک هزار ورزشکار علاقه مند را در خود جای داده اند که هفته ای سه جلسه 1/5 ساعته تمرین می کنند.
عمولر تاکید کرد: ثبت نام کنندگان در مدارس فوتبال در هر ترم 24 تا 30 جلسه تمرینی دارند.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.