به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت کاردانان شایسته زنجان روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری و ارسال این حوضچه گفت: پیش از این حوضچه های به این اندازه ساخته شده است اما هیچ کدام همانند این سازه یکپارچه نبود.
محمد رضا محمدی یکپارچگی را یکی از مهمترین آیتم ها برای حوضچه های اسید و لیچینگ در صنایع معدنی به ویژه حوزه مس خواند و مقاومت این سازه ایرانی را 9 برابر سازه های بتنی با عیار 400 اعلام کرد.
وی تاکید کرد: این سازه ضد اسید، ضد سایش و مقاوم در برابر حریق است و به آسانی تمام دغدغه صنایع معدنی ناشی از نشت اسید از مخزن لیچینگ را برطرف می کند.
محمدی ادامه داد: طراحی این حوضچه از دی سال گذشته آغاز شده است با آنکه این شرکت از سال 78 فعالیت دارد.
مدیرعامل شرکت کادانان شایسته هزینه صرف شده برای ساخت این حوضچه را هفت میلیارد ریال برشمرد و مجموعه نیروی های فعال در این شرکت را 42 نفر خواند.
وی اضافه کرد: فناوری ساخت این سازه فقط در اختیار این شرکت قرار دارد و سایر شرکت های مطرح در جهان هنوز توان ساخت سازه یکپارچه را ندارند.
رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان هم در ادامه فناوری به کار رفته در این حوضچه را یکی از نیازهای مهم صنایع معدنی برشمرد و گفت: پیش از این حوضچه های مختلف صنایع معدنی به خصوص در حوزه مس، از شیلی خریداری و از راه آبی سازه به هم پیوسته به ایران منتقل می شد.
داوود مرادخانی اظهار داشت: یکپارچه نبودن حوضچه ها خسارت های بسیاری به صنایع معدنی وارد می کرد و نشت اسید و لیچینگ زیان بار بود.
وی تاکید کرد: فناوری به کار رفته در سازه شرکت کاردانان شایسته این مشکل صنایع معدنی را برطرف ساخته و از سوی دیگر هزینه خرید و حمل و نقل تا ایران را حذف کرده است.
شرکت کاردانان شایسته از شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری است که کارگاه تولیدی آن در شهرک صنعتی شماره یک زنجان قرار دارد.
3001/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.