مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: با توجه به کنترل تردد وسایل‌نقلیه با ۷۴ دستگاه ترددشمار برخط در محورهای بین‌شهری استان، تیرماه سال‌جاری تعداد ۱۴ میلیون و ۱۶۱ هزار و ۳۳۲ تردد وسیله نقلیه ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ایرج دست نشان اظهار داشت: ترددهای استان در 37 مقطع از محورهای مواصلاتی دارای ترددشمار برخط فعال استان زنجان (74 مسیر بصورت رفت و برگشت) ثبت شده ‌است.

وی افزود: در این مدت تعداد ترددها در جاده‌­های کشور حدود 602 میلیون تردد بود که استان زنجان با این میزان تردد رتبه 14 ام کشور را داراست. بیشترین تردد در آزادراه قزوین، زنجان با 599.510 تردد و محور خرمدره، ابهر با 458.797 تردد و کمترین تردد در محورگرماب، زرینه رود با 18.475 جابجایی صورت گرفته است. 22 درصد از کل تردد وسایل نقلیه به وسایل نقلیه سنگین اختصاص داشته است.

این مسئول افزود: در حالی‌که میانگین کشوری14درصد بود و استان زنجان در رتبه 8 ام کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده‌­ها قرار دارد؛ میانگین کارکرد دستگاه‌های ترددشمار در این مدت 98 درصد بوده‌است. میانگین نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای استان در این مدت، 262 وسیله نقلیه در هر ساعت بوده است.

وی با بیان اینکه میانگین کشوری این نرخ در این مدت 374 وسیله نقلیه است، بیان داشت: استان زنجان در خصوص نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی، رتبه 16 را در کشور داراست. بیشترین نرخ جریان تردد درآزادراه زنجان- قزوین با 827 تردد در ساعت و کمترین نرخ تردد در محور گرماب – زرینه رود با 26  تردد در ساعت صورت گرفته است.

دست‌نشان نرخ جریان تردد وسایل نقلیه سنگین در کل محورهای مواصلاتی استان زنجان در این مدت 57 وسیله نقلیه سنگین در ساعت عنوان کرد و گفت: در حالی‌که میانگین کشوری این نرخ 54 وسیله نقلیه سنگین بوده و استان زنجان رتبه 10 را در کشور داراست.

به گفته وی با توجه به آمار موجود، تعداد تردد در آزادراه­‌های استان زنجان که شامل مسیر رفت و برگشت  آزادراه زنجان- قزوین و آزادراه زنجان-تبریز می‌­شود جمعا 7.628.089 تردد است که حدود 54 درصد از کل تردد در محورهای استان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.