یحیی رحمتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح نام زنجان در رویدادهای فرهنگی جهانی از جشنواره غذا شروع شد و از این پس مسیر جدیدی پیش روی این شهر در فعالیت بین المللی قرار می گیرد.
وی یادآورشد: حمایت وزرای خارجه کشورهای عضو اکو در بیانیه 18 ژوئن از برگزاری جشنواره غذا در زنجان فصل جدیدی از وقوع رویدادهای فرهنگی در این شهر را رقم زد و انتخاب آن به عنوان شهر پیشروی کشورهای اکو از جمله آنها محسوب می شود.
رحمتی اظهار داشت: باید باور داشت که از هر فرصتی می توان برای ارتقای کمی و کیفی شهر زنجان استفاده کرد و این انتخاب یکی از بهترین فرصت ها به شمار می آید.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: تمام دستگاه ها باید کمک حال شهرداری در اجرای برنامه های مربوط به انتخاب شهر پیشروی کشورهای عضو اکو باشند و تا حد امکان از ظرفیت های این سازمان استفاده کنند.
وی تاکید کرد: این انتخاب می تواند تضمینی برای جذب گردشگران خارجی بیشتر به شهر زنجان و توسعه مباحث گردشگری در آن باشد.
رحمتی خاطرنشان کرد: باید از این فرصت ایجاد شده برای طرح زنجان در عرصه های مختلف فرهنگی، اقتصادی و گردشگری در عرصه بین المللی استفاده کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان این شهر را دارای ویژگی های منحصر به فردی خواند و شهر پیشرو بودن را فرصتی برای معرفی و تبلیغ این ظرفیت ها در عرصه جهانی برشمرد.
چهار دوره جشنواره غذای کشورهای عضو اکو - جاده ابریشم با همکاری میراث فرهنگی و سازمان اکو به میزبانی شهرداری زنجان برگزار شد.
شهر زنجان با 420 هزار نفر جمعیت سه منطقه شهرداری دارد.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.