محمد نیاکان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران زنجان با بیان اینکه کار فرهنگی، بسیار سخت و دشوار است افزود: نمایش فصل شیدایی نیازمند هزینه بیشتری است و به همین دلیل برای کاهش هزینه ها از ظرفیت دستگاه ها و نهادها استفاده می شود.
وی اظهار داشت: نمایش فصل شیدایی، در 15 استان کشور از جمله خوزستان، لرستان، بوشهر، یزد، کرمانشاه، بندرعباس، تهران، فارس و قزوین اجرا شده است و این بار در استان زنجان بر روی صحنه می رود.
نیاکان افزود: 150 بازیگر در نمایش فصل شیدایی در زنجان به ایفای نقش خواهند پرداخت که به غیر از 5 یا 6 نفر از بازیگران، مابقی از استان زنجان هستند.
مجری طرح نمایش فصل شیدایی گفت: بازیگران برای ایفای هر چه بهتر نقش در این نمایش بزرگ میدانی و چندرسانه ای، 100ساعت آموزش دیده اند تا این نمایش در سطح مطلوب و مناسب تری به مرحله اجرا درآید.
نیاکان تعداد عوامل اجرایی نمایش فصل شیدایی در زنجان را 70 نفر اعلام کرد و افزود: این افراد با تلاش و پشتیبانی های خوب و مناسب خود، سعی دارند این نمایش با شکوه و جلوه ای خاص، اجرا شود تا بتواند تماشاگران را مجذوب خود سازد.
وی با اشاره به اینکه قریب یک ماه است که عوامل اجرایی به صورت شبانه روز برای اجرای این نمایش در زنجان فعالیت می کنند اظهار داشت: تاکنون، نمایش فصل شیدایی یک میلیون و 500 هزار بیننده داشته است و در مسیر پیاده روی زائران نجف - کربلا نیز به مدت چهار سال متوالی به روی صحنه رفته است.
نیاکان به فضای روباز نمایش فصل شیدایی در زنجان اشاره کرد و افزود: این فضای روباز گنجایش قریب به هفت هزار تماشاگر را دارد و در صورت بالا بودن تعداد جمعیت، نیز تدابیر لازم اتخاذ شده است.
وی با بیان اینکه اجرای این نمایش بزرگ سختی های خاص خود را دارد، تصریح کرد: نمایش فصل شیدایی در 2 بخش تاریخ و معاصر به اجرا درخواهد آمد و به حتم این کار فرهنگی و مذهبی، مورد استقبال زنجانی ها قرار خواهد گرفت.
به گزارش ایرنا، نمایش بزرگ میدانی و چندرسانه ای فصل شیدایی از پنجم تا چهاردهم مرداد جاری 10 شب از ساعت 20:30 به مدت یک ساعت و 45 دقیقه، در شهر زنجان واقع در انتهای کوی فرهنگ، جنب بازار روز (جمعه بازار) اجرا خواهد شد.
حضور علاقه مندان برای تماشای این نمایش به صورت رایگان اما با تهیه بلیت از محل های اعلام شده خواهد بود و برای ایاب و ذهاب تماشاگران نیز، اتوبوس های شهری با همکاری شهرداری در 20 میدان شهر زنجان مستقر خواهند شد.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.