احد یاغموری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دمای کمینه و بیشنیه هوای شهر زنجان نیز در تیر امسال نسبت به بلندمدت (30 سال) بین 2.6 دهم و 4.4 دهم درجه افزایش داشته است.
وی اظهار داشت: تحلیل ها بیانگر آن است که طی تیر امسال هوای گرمی در استان مستقر بود و هم استانی ها دماهای بالاتری را در مقایسه با سال های قبل تجربه کردند.
این مسئول ادامه داد: بر این اساس دمای بیشینه و کمینه شهر زنجان نیز طی 24 ساعت گذشته نسبت به بلندمدت بین 6.6 دهم و 2.6 دهم افزایش داشته است.
وی یادآوری کرد: افزایش دما به این استان اختصاص نداشته بلکه در دیگر مناطق کشور نیز مشهود بود و در سطح جهانی نیز نمود داشت.
یاغموری افزود: این در حالی است هوای خنکی که ار روز/یکشنبه/ در استان حاکم بود، تا روز /سه شنبه/ ادامه یافته اما از روز چهارشنبه تا یکشنبه هفته آینده روند افزایشی دما به وقوع خواهد پیوست.
مدیرکل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: طی روزهای آخر هفته دمای بیشینه و کمینه شهر زنجان به ترتیب بین 37 و 38 و 20 تا 22 درجه پیش بینی شده است.
مدیرکل هواشناسی استان زنجان خاطر نشان کرد: طی 24 ساعت زنجان با 16 و گرماب خدابنده با 39 درجه خنک ترین و گرمترین ایستگاههای هواشناسی استان بود و دمای فعلی شهر زنجان نیز 19 درجه است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییر چندانی ندارد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.