به گزارش ایرنا، طی هفته های گذشته بحث نوسانات قیمت کالا و خدمات مشکلاتی را در سطح جامعه ایجاد کرده و به همین منظور ستاد تنظیم بازار نیز قصد دارد با اتخاذ تدابیری آرامش را در این بخش حاکم کنند.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان در جلسه تنظیم بازار استات گفت: با همکاری اتاق اصناف تعداد گروههای بازرسی افزایش یافته و علاوه بر آن نیز تلفن 124 تا 19:30 دقیقه و بصورت شبانه آماده دریافت شکایات مردمی است.
ناصر فغفوری افزود: متاسفانه در ارتباط با مهدهای کودک و در برخی مدارس غیرانتفاعی ثبت نامی ها با رقم متفاوت با سال گذشته انجام می گیرد و این مهم به مسوولان آموزش وپرورش و اداره کل بهزیستی اعلام شده است.
وی بیان کرد: به هیچ عنوان افزیش نباید انجام بگیرد و مراجعه کنندگان در صورت مشاهده تخلف موارد را اطلاع رسانی کنند.
این مسئول ادامه داد: 148 مورد شکایت مردمی نیز در این بخش مورد رسیدگی قرار داده شده و در این میان نیز ستاد خبری طبق ماههای گذشته فعال تر شده است.
وی اظهار داشت: هم اکنون قیمت های توصیه ای کالاها احصا شده و شماره ثابت 33144144 در حوزه کالاهای لبنیات ، پروتیئنی و حبوبات به صورت رسمی اعلام می شود.
فغفوری خاطرنشان کرد: درتماس انجام گرفته باخط 124 نشان می دهد که بیش از 50 درصد موارد شکاییات غیر مرتبط با سازمان بود و 50 درصدنیز حالت کلی بوده است.
رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت و معدن و تجارت استان زنجان گفت: این سازمان در راستای نظارت و بازرسی بیشتر بر قیمت کالا و برای پر هیز از موازی کارها اکیپ های بازرسی از 6 به 10 گروه در زنجان و در شهرستان ها نیز به 6 گروه افزایش یافته است.
اسماعیل مسلمی افزود: طی 15 روزه گذشته در مرکز استان 2 هزار و 288 مورد بازرسی انجام گرفت و تعداد بازرسی ها در شهرستان ها 752 بود که در مجموع سه هزار و 40 مورد بازرسی را شامل می شود.
این مسئول شمار پرونده های تنظیم شده طی مدت یاد شده در شهر زنجان را 148 فقره ذکر و گفت که در شهرستانها این تعداد 60 فقره بوده است.
مسلمی افزود: تعداد پرونده های مهم و قابل توجه در این بخش نیز 17 فقره ان هم به دلیل گرانفروشی و عدم ضوابط قیمت گذاری به ارزش 11 میلیارد و 809 میلیون ربال بوده و علاوه بر آن تنظیم 26 پرونده تخلف نیز در بخش گرانفروشی به ارزش 712 میلیون ریال بوده است.
وی اظهار داشت: 2 فقره پرونده نیز در بخش عمده فروشی برنج به ارزش 84 میلیون ریال، یک فقره پرونده تخلف خودروهای خارجی نیز به علت تحویل ندادن خودرود به تعداد 6 شاکی به ارزش 14 میلیارد ریال پرونده تشکیل شد.
مدیرکل صدا و سیمای استان زنجان نیز ادامه داد: بررسی و پایش های میدانی نشان می دهد تفاوت هایی در قیمت کالاها مشاهده می شود و این موضوع نیازمند بررسی بیشتر است.
علی صفری افزود :دشمن به شدت درصدد ایجاد فضای روانی رعب آور مبنی بر اینکه امکان کنترل بر قیت کالاها و کنترل وضع موجود به ویژه اقتصادی توسط دولت وجود ندارد، متمرکر شده و در این حوزه برنامه های گسترده تبلیغاتی را مورد توجه قرار داده اند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: یک قلم کالا در سه هفته گذشته چندین باز افزایش قیمت داشته که ناشی از مسائل مختلف بوده ومشکل عمده به سطح ملی باز می گردد.
ابوالفضل عباسچیان افزود: هر آنچه در استان تصمیم گیری می شود به سیاست های اتخاذ شده کشوری باز می گردد و امکان کارهای جزیره ای وجود ندارد.
وی اظهار داشت: طراحی و راه اندازی سامانه قیمت کالاهای مختلف در استان می تواند مشکلات بوجود را کاهش داده و در این میان فروشندگان به درج آن الزام آور شوند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان نیز در این نشست گفت: برنامه علمیاتی و عینی را برای کنترل قیمت کالاهای مختلف در استان باید انجام داد و در این حوزه باید متمرکز شد.
شهرام طهماسبی افزود: هم اکنون ابزار ارتباط جمعی و گسترده و عمیق تر شده از این ظرفیت ها برای اطلاع رسانی قیمت بازار استفاده کرد و راه اندازی سامانه ای در این بخش نیز اثرگذاری بهتری را به دنبال دارد.
وی اظهار داشت: گزارشات لحظه ای از تغییرات غیر متعارف به جلوگیری به افزایش قیمت ها منجر می شود و به این مهم باید توجه داشت.
طهماسبی افزود: برخی کالاها نقش اساسی و زندگی روزمره افراد را تحت تاثیر قرار داده و بخش دیگری کالاهایی غیر ضرروی بوده و نقش کمرنگ تری دار که لزوم نظارت های بیشتر امری ضروری است.
رئیس اتاق اصناف استان زنجان نیز گفت: تعداد بازرسان این اتاق برای نظارت های 22 هزار واحد صنفی و قیمت ها کافی نیست و در این میان مردم نقش اثر گذاری دارند.
محمود موسوی افزود: بر این اساس برای نظارت های بیشتر بازرسی نامحسوس نیز از بین خود مردم نیز در این حوزه امری مهم تلقی می شود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: در سه ماهه امسال 974 فقره پرونده در حوزه کالا و خدمات برای رسیدگی به شعبات واصل شده که از این تعداد 102 فقره در رزمینه قاچاق کالا و ارز و 111 فقره بهداشتی بوده است.
مرتضی ممیزی افزود: در مجموع طی مدت یاد شده پنج درصد به مجموع تعداد پرونده های واصله شعب تعزیرات حکوتی اضافه شده که میزان محکومیت ریالی پرونده ها 30 میلیارد ریال بوده است.
وی اظهار داشت: پرونده های متشکله در طول مدت یاد شده 280 فقره آن مربوط به عدم درج قیمت،122 فقره گرانفروشی ، 115 فقره نیز عدم صدور فاکتور و 61 پرونده نیز مربوط به کم فروشی بوده است.
این مسئول ادامه داد: بطور میانگین ماهانه 330 فقره پرونده درحوزه کالا و خدمات به شعبات این اداره کل تعزیرات واصل شده است.
وی بیان کرد: طی30 روزه تیرماه امسال نیز در بحث کالا و خدمات نیز 274 فقره پرونده به شعبات تعزیرات ارسال شده که این روند کاهش نشان می دهد، در صورتی که ماههای قبل 330 فقره بود.
ممیزی افزود: در بحث قاچاق کالا و ارز نیز 47 فقره ،بهداشتی 39 فقره پرونده تشکیل شده که میزان محکومیت ریالی آن نیز 34 میلیارد و 591 میلیون ریال بوده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان ادامه داد: هم اکنون 842 دستگاه ناوگان حمل و نقل مسافر فعال در این استان وجود دارد که از این تعداد 165 دستگاه اتوبوس، 207 دستگاه مینی بوس، 407 دستگاه سواری کرایه تشکیل می دهد.
ایرج دست نشان افزود: چیزی در حدود چهار و هزار 626 دستگاه انواع ناوگان باری در استان وجود دارد که از این تعداد نیز سه هزار و 119 دستگاه باری گیر ثابت و یکهزار و 507 دستگاه بارگیری غیرثابت را شامل می شود.
این مسئول ادامه داد: تاکنون توزیع 850 حلقه لاستیک از طریق توسط انجمن های صنفی رانندگان اعلام شده که از این تعداد 268 حلقه برای سواری کرایه و 582 حلقه نیز برای ناوگان بوده که متاسفانه رانندگان فقط 102 حلقه را دریافت کرده اند.
وی اظهار داشت: احتکار و گرانفروشی مشکلاتی را در توزیع لاستیک ایجاد کرده است و این در حالی است توزیع لاستیک بر اساس اولویت بندی شهرهای کشور، میزان فعالیت و حجم بالاو جابجایی ناوگان انجام می گیرد که استان زنجان نیز جزاولویت های سوم قرار دارد.
این مسئول خاطر نشان کرد: بررسی ها نشان می دهد قیمت نرخ حمل و نقل تا 65 درصد افزایش داشته و این موضوع نیازمند بررسی و توجه بیشتر است.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.