غفور آقاجانلو روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق گزارش اعلام شده، عصر روز گذشته از طریق اورژانس 115 استان یک مورد واژگونی یک دستگاه موتور به همراه راکب آن به دره ارتفاعات ییلاق درام گزارش شد.
وی اظهار داشت: بدلیل صعب العبور بودن مسیر امکان تردد با آمبولانس وجود نداشت و امداد رسانی نیز بصورت پیاده به زمان بیشتری احتیاج داشت.
آقاجانلو افزود: بنابراین طبق هماهنگی های انجام گرفته و برای امداد رسانی به موقع بالگرد این جمعیت و به همراه تیم واکنش سریع تیم امداد کوهستان جمعیت هلال احمر استان نیز به محل وقوع حادثه اعزام شدند.
این مسئول بیان کرد: تیم امداد و نجات کوهستان نیز پس از 2.5 ساعت پیاده روزی به محل وقوع حادث رسیدند و فرد حادثه دیده از ناحیه لگن و ران دچار صدمات شدیدی شده بود، اقدامات اولیه درمانی را انجام دادند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: با توجه به صعب العبور بودن منطقه بالگرد جمعیت هلال احمر در یک کیلومتری محل فرود آمد و فرد مصدوم توسط تیم امداد کوهستان حمل شد.
این مسئول خاطر نشان کرد: فرد مصدوم 30 ساله بنام 'بهرام بهرامی' با بالگرد به مرکز آموزشی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان منتقل و اقدامات درمانی لازم نیز انجام گرفت.
به گفته آقاجانلو، عملیات امداد و نجات ساعت 18:30 روز جمعه به پایان رسید و وضعیت عمومی این فرد حادثه دیده نیز رضایتبخش اعلام شده است.
به گزارش ایرنا، پیش از این طی ماه خرداد چهار کوهنورد تهرانی ( 2 نفر خانم و 2 نفر آقا ) که از شهرستان طارم قصد عزیمت به استان گیلان را داشتند، یکی از این کوهنوردان در حوالی سد کردآباد شهرستان طارم که از ناحیه ستون فقرات و مغزی دچار آسیب شده بود امداد رسانی کردند.
به گفته معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان، بیشتر کوهنوردان بدون آگاهی از وضعیت جوی و اقلیمی، هیات کوهنوردی و جمعیت هلال احمر استان به ارتفاعات طارم صعود می کنند، که بروز چنین مساله امکان امداد رسانی بهنگام امداد گران را با دشواری مواجه می کند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.