ابوالفضل عباسچیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه در جامعه به مالیات فقط از منظر درآمدی نگاه می شود در حالی که کارکردهای مختلفی برای آن تعریف شده است.
وی یادآورشد: در صورت وجود برنامه ریزی منظم و مستمر مالیات می تواند به منابع درآمدی پایدار تبدیل شود.
عباسچیان اظهار کرد: فرهنگ و نگرش مردم، در دریافت مالیات و مسئولیت پذیری اعضای جامعه نسبت به پرداخت آن تاثیر بسزایی دارد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: به حتم مالیات به دنبال تعدیل ثروت، جلوگیری از تجمیع ثروت، کاهش فاصله و فقر طبقاتی و حمایت از کالاها و خدمات نیازمند حامی است.
وی خاطرنشان کرد: دولت 2 ابزار برای بسترسازی عدالت در جامعه دارد که یکی از آنها دریافت مالیات و دیگری توزیع آن در مناطق محروم است.
عباسچیان ادامه داد: مالیات در حمایت از تولید کالاهای مشابه محصولات خارجی هم موثر است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: از سوی دیگر یکی از مشوق هایی که می توان به سرمایه گذاران ارائه کرد، نرخ های مالیاتی پایین در مناطق کمتر توسعه یافته است.
وی تاکید کرد: برای آنکه رشد نامتوازن ایجاد شده در میان استان ها کاهش یابد، می توان نرخ مالیات را بسته به شرایط توسعه ای آن تعیین و تعدیل کرد.
عباسچیان اضافه کرد: از همین رو وزارت اقتصاد و دارایی باید مسائل و نیازهای اقتصادی مناطق را شناسایی و متناسب با نیاز هر استان اقدام به تعریف درآمد و مخارج کند.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.