یوسف ناصری در یادداشتی در هفته نامه پیام زنجان نوشت: شاید تاکنون بارها این سوأل را از خود پرسیده ایم که چرا زنجان تغییر نمی کند؟ یا اینکه شنیده ایم مسافری از زنجان رد می شده و می گفته، چرا زنجان را سالهاست بدون تغییر و پیشرفت می بینیم! یا اینکه مطالب زیادی در شبکه های اجتماعی و نشریات می خوانید از مسافرت همشهری های خودمان به دیگر نقاط کشور و تعریف و توصیف پیشرفت آن شهرها. ولی آیا از خود پرسیده ایم که نقش مردم ساکن در مناطق مختلف کشور در پیشرفت و تغییر چهرهی محل سکونتشان چه بوده است؟
اخیراً شهرداری زنجان اقدام به تغییر مسیر تردد خودروها در مرکز شهر به بهانهی ایجاد پیادهراه مسیر بین چهارراه انقلاب تا سبزه میدان نموده است. این اقدام شهرداری باعث شده تا برخی از مردم هرجا که بنشینند چه در تاکسی یا اتوبوس یا هر جمع دیگری، از آن داد سخن گویند و به قول خودمان نق بزنند که ای بابا این چه وضعیه؟ همه چیز به هم ریخته؟ و ... به گونهای که انگار شهرداری مرتکب جنایت شده است!
همه می دانیم لازمه ی توسعه و تغییر، اجرای طرحهایی است که ممکن است مدتی هم شهروندان را به زحمت بیاندازد ولی آیا با این بهانه، میتوان حالت سکون گرفت و به تغییر تن نداد؟! که اگر اینگونه بود تاکنون دنیا این همه پیشرفت نکرده بود.
وقتی یک تغییراتی را در منزل خود انجام میدهید حتما مدتی به زحمت میافتید ولی دورنمای این تغییر شما را وادار به تحمل میکند و بعد از پایان کار است که میبینید ارزش تحمل سختی را داشته است.
حال که شهردار جوان زنجان قصد تغییر درشهر ما زنجان را دارد بیایید دست همکاری و مساعدت به او بدهیم و با ارائه پیشنهادات ارزنده و انتقادات سازنده، همراهیاش کنیم تا فردا، شهری آراسته و تمیز تحویل بگیریم.
بگذاریم او برنامههایش را پیش ببرد و از ابتدای کار، یأس و ناامیدی را به گوشش زمزمه نکنیم. بگذاریم هنگام رفتن، از مردم زنجان با خاطره ای خوش خداحافظی کند.
پل سیدالشهدا، پل ولیعصر، بازگشایی خیابانهای متعدد، زیرگذرها و روگذرهای شهر و ... در بدو شروع با انتقادات و نقزدنهایی همراه بوده ولی امروز با دیدن آنها، از مسئولان وقت به نیکی یاد میکنیم.
قدری صبر و تحمل میتواند آیندهی خوبی را برایمان رقم بزند.

* هفته نامه پیام زنجان، شماره 905.
7312/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.