دکتر جواد تاج کی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: موضوع کمبود چند قلم دارو مورد نیاز بیماران به سطح کشور باز می گردد و منحصر به این استان نیست.
وی اظهار داشت: یکی از علت های اصلی کمبود اقلام دارویی به احصا نشدن برآورد دقیق از چگونگی میزان مصرف و نیاز در کشوربر می گردد و از طرفی این نوع داروها وارداتی بوده و زمان زیادی طول می کشد تا به دست مصرف کننده برسد.
تاج کی خاطرنشان ساخت: هم اکنون اقلام دارویی مورد نیاز استان بویژه بیماران خاص در داروخانه های استان به اندازه کافی تامین شده و مشکلی در این ارتباط وجود ندارد.
این مسئول اضافه کرد: هر سال افزایش قیمت داروها توسط سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام می شود که این رقم در سال جاری به طور میانگین 10 درصد است.
وی ادامه داد : بیش از 2 هزار هزار قلم دارویی در کشور وجود دارد و در این میان بیشترین افزایش قیمت نیز به مکمل ها اختصاص داشته که این رقم در دیگر اقلام متفاوت بوده است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به علت های افزایش قیمت اقلام دارویی گفت: دارو کالایی یارانه ای محسوب می شود و با توجه به اینکه هزینه های جانبی آن هر سال افزایش می یابد بناچار درصدی از قیمت ها در این بخش تعدیل می شود.
وی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تا 6 ماه آینده نسبت به ذخیره اقلام دارویی مورد نیاز بیمارستان های تحت پوشش اقدام کرده و این کار همچنان ادامه دارد.
تاج کی خاطرنشان ساخت: این معاونت و دانشگاه علوم پزشکی تلاش دارد اقلام دارویی مورد نیاز مصرف کنندگان را به راحتی و با کمترین قیمت در اختیار آنان قرار دهد.
این مسئول تاکید کرد: شهروندان در صورت گرانفروشی، مشکلات غذایی و آگاهی از کمبودهای دارویی استان موارد را با شماره تلفن 33550100 و 101 مرکز اطلاع رسانی غدا و داروی این معاونت در میان بگذارند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 110 داروخانه دولتی و خصوصی در استان فعال است که از این تعداد حدود 70 داروخانه در شهر زنجان واقع شده است.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.