پگاه مولایی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: وضعیت جوی امروز /سه شنبه/ این استان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد شدید 40تا 60 کیلومتر بر ساعت پیش بینی شده که همین روند نیز برای روز /چهارشنبه/ نیز ادامه دارد.
وی اظهار کرد: دمای هوای استان امروز /سه شنبه/ در مقایسه با روزهای گذشته چهار درجه ای کاهش داشت که این وضعیت از فردا /چهارشنبه/ روند افزایشی خواهد یافت.
مولایی خاطرنشان ساخت: بر این اساس دمای شهر زنجان طی روزهای پایانی هفته به 39 درجه سانتیگراد می رسد و این وضعیت در دیگر مناطق استان بیشتر خواهد بود.
وی تاکید کرد: با توجه به افزایش دما و استقرار هوای گرم در استان به هم استانی ها توصیه می شود بیش از گذشته در مصرف آب و برق صرفه جویی کنند.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: طی 24 گذشته ماهنشان با 38 و قیدار با 16 درجه سانتیگراد گرمترین و خنک ترین ایستگاههای هواشناسی استان بود و دمای فعلی شهر زنجان نیز 28 درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت 2 درجه کاهش نشان می دهد.
وی، دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان در مدت یاد شده را بین 20 و 35 درجه بالای صفر ذکر کرد.
به گفته مولایی ، طی امروز و فردا گرد و غبار آسمان این استان را فرا می گیرد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.