به گزارش ایرنا، سجاد صنعتی منفرد روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: کل پرونده های تشکیل شده در این خصوص در کمیته ویژه 86 فقره است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان تاکید کرد: به دلیل اهمیت موضوع و تسریع در روند امور طبق قانون، شاخص های پنج طرح به کمیته ملی ارسال و برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند.
برای احداث واحدهای بوم‌گردی در روستاهای هدف گردشگری استان زنجان، تسهیلات 150 میلیون ریالی با سود چهار درصد و بازپرداخت 60 ماهه اعطا می شود.
صنعتی منفرد گفت: همچنین برای اجرای طرح جدید در این خصوص، تسهیلات 200 میلیون ریالی با سود پنج درصد و بازپرداخت 12 ساله با احتساب سه سال دوران مشارکت پرداخت می شود.
وی با تبیین اهمیت بوم گردی در صنعت گردشگری زنجان، تصریح کرد: به منظور رونق‌بخشی به این بخش، برای صدور پروانه ساخت این نوع واحدها، تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان افزود: سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز تسهیلات ویژه ای برای احداث واحدهای بوم گردی در نظر گرفته است، که تحقق آن فضای مناسبی در ترویج فرهنگ بوم‌گردی روستایی در استان فراهم می کند.
صنعتی منفرد تاکید کرد: هم اکنون برای بازسازی پنج واحد بوم گردی در روستاهای ابهر و طارم اقدامات لازم انجام گرفته است.
وی اظهار داشت: ساخت واحدهای بوم گردی فرصت مناسبی برای رونق و توسعه پایدار روستاها است، که می تواند کمک حال خوبی برای معیشت و اقتصاد خانوارهای روستایی زنجان نیز باشد.
به گزارش ایرنا، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز تسهیلات 500 میلیون ریالی به متقاضیان احداث خانه های بوم گردی در روستاها پرداخت می کند.
این اقدام مهم فرصت مغتمی برای افرادی که تمایل دارند واحد بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری احداث کنند خواهد بود.
با ایجاد اقامتگاه های بوم گردی و مرمت بافت های با ارزش روستایی در راستای جذب گردشگر، شاهد افزایش تعداد گردشگران در این مناطق خواهیم بود.
3216/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.