محمدباقر حاج کاظمی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت از سالجاری 12 هزار و 684 دام سبک و سنگین در کشتارگاه های استان زنجان ذبح شد که از این تعداد هفت هزار و 551 راس گوسفند و بز و مابقی نیز گاو و گوساله بود.
به گفته وی، از این تعداد دام سبک و سنگین کشتار شده در استان 9 هزار و 59 کیلوگرم لاشه به دلیل موارد بهداشتی و غیرقابل مصرف ضبط شد.
مدیر کل دامپزشکی استان زنجان گفت: وزن اندام های ضبطی از دام های کشتار شده هفت هزار و 966 کیلوگرم بود که این اندام ها نیز از چرخه مصرف خارج شد.
حاج کاظمی تاکید کرد: بیشترین دام زنده کشتار شده با 6 هزار و 690 راس گوسفند و بیشترین لاشه سالم با یک میلیون و 95 هزار و 653 کیلوگرم مربوط به گاو و گوساله بود.
وی از شهروندان خواست، گوشت مصرفی را از مراکز معتبر عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی که دارای مهر دامپزشکی و برچسبی که دارای تاریخ انقضا، تاریخ، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی لاشه است، خریداری کنند و به این موارد توجه جدی داشته باشند.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: طی سه ماهه گذشته از سالجاری 15پرونده تخلف به رعایت نکردن موازین و ضوابط بهداشتی، تخلف در عرضه مواد پروتئینی، کشتار و عرضه غیر مجاز فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی مربوط بود که به مراجع قضایی استان زنجان ارجاع داده شد.
حاج کاظمی یادآوری کرد: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن 1512 اداره های دامپزشکی استان زنجان تماس برقرار کنند و مورد تخلف را جهت رسیدگی اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا، استان زنجان دارای 6 کشتارگاه دام و طیور است که این کشتارگاه ها 11 دامپزشک، هشت ناظربهداشتی و هفت ناظر شرعی دارد که به طور مستمر بر روند کشتار دام و طیور نظارت می کنند.
7325/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.