به گزارش ایرنا، گل نساء آقا محمدی روز پنجشنبه درجمع خبرنگاران افزود: در سه ماه اول امسال چهار هزار و 326 نفر از خدمات مشاوره حضوری دولتی و غیر دولتی ، 506 کودک از خدمات غربالگری بینایی و چهار هزار و 100کودک نیز از برنامه غربالگری شنوایی بهره مند شده اند.
وی یادآوری کرد: معاونت امور پیشگیری بر اساس رسالت و حیطه فعالیت خود که همان اطلاع رسانی و افزایش آگاهی های علمی آحاد جامعه در خصوص پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، پیشگیری از معلولیت ها و مشاوره های روانشناختی می باشد، اقدامات متعددی را انجام داده است.
آقا محمدی خاطرنشان کرد: این معاونت با استفاده از برگزاری کلاس های آموزشی برای گروه هدف، اطلاعات پیشگیرانه را ارتقا داده و به نوعی از تولید و بروز معلولیت ها همچون معلولیت های ذهنی و جسمی جلوگیری به عمل آورده و از بار کاری دیگر معاونت ها همچون توانبخشی و اجتماعی کاسته است.
وی اظهار کرد: این معاونت با اجرای طرح های پیشگیرانه ای همچون طرح پیشگیری از ناشنوایی، آمبلیوپی یا تنبلی چشم، پیشگیری از آسیب های اجتماعی در محلات برای عموم آموزش هایی از قبیل آموزش مهارت های زندگی به خانواده ها، جوانان وزوج های جوان در محلات و پایگاههای سلامت اجتماعی برای عموم آموزش می دهد.
این مسئول ادامه داد: در دفتر مشاوره و امور و روانشناختی نیز غربالگری کودکان پنج تا 6 سال و اجرای طرح محب نیز برای ارائه حمایت های روانی، اجتماعی در بلایای طبیعی و ارائه خدمات مشاوره حضوری و تلفنی از بروز معضل بزرگ اعتیاد و طلاق پیشگیری بعمل می آید.
وی اظهار کرد: در دفتر اعتیاد به اجرای برنامه های پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد در محلات شهری و روستایی، مهد کودک و محیط کار و ارائه خدمات مرکز کاهش آسیب، ارائه خدمات درمان و بازتوانی معتادین (بصورت اقامتی و درمان سرپایی سوء مصرف مواد) به ارائه خدمات درمان های دارویی و غیر دارویی، خدمات پزشکی، امور روانشناختی و مددکاری معتادین می پردازد.
معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه فعالیت ها و برنامه های این حوزه در راستای تحقق اهداف سلامت اجتماعی می باشد و ارتقای دانش و مهارت های ارتباط بین فردی و زندگی از جمله فعالیت های مهم این حوزه است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 15 درصد جمعیت این استان شامل 156 هزار و 283 نفر به همراه خانواده خود تحت پوشش بهزیستی هستند و خدمات لازم را دریافت می کنند.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.