به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی استان زنجان، مسعود منصور در حاشیه سفر به استان زنجان گفت: در بیش از ۳۲ میلیون هکتار از زمین های ملی طرح کاداستر اجرایی شده است.
منصور تاکید کرد: حفاظت منابع طبیعی از وظایف اصلی این سازمان است و با انجام درست آن سایر وظایف سازمان اعم از توسعه، احیا و بهره برداری با موفقیت پیش می‌رود.
وی با بیان اینکه تلاش این نهاد سوق دادن طرح‌های اجرایی منابع طبیعی به سمت بهره‌برداران و بهره‌گیری از ظرفیت مردمی است، تصریح کرد: بر اساس آمارها تا پایان سال گذشته ۲۰ میلیون هکتار از این زمین ها به خود مردم واگذار شده است.
منصور با اشاره به اجرای طرح تامین آبگرمکن خورشیدی برای بهره‌برداران مراتع هم گفت: پنج هزار خانوار از این آبگرمکن‌ها بهره‌مند شده‌اند و با این کار از قطع صدها اصله درخت جلوگیری شده است.
معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اینکه اجرای طرح کاداستر نیازمند اعتبار مطلوب است؛ اضافه کرد: منابع اعتباری کشور در این زمینه محدود ارائه می‌شود و همین موضوع سرعت اجرای طرح را کاهش داده است.
وی با اشاره به اینکه تشخیص تعارضات موجود بین مردم و منابع طبیعی بر عهده جهاد کشاورزی است، عنوان کرد: در سال‌های اخیر پرونده‌های متعددی بوده که به نفع معترضان صادر شده و زمین ها و مراتع ملی به عنوان مراتع غیر ملی تشخیص داده شده است.
به گزارش ایرنا، کاداستر به معنی فهرست مرتب شده اطلاعات مربوط به قطعات زمین است که مشخصه های زمینی مانند اندازه، کاربری، مشخصات رقومی، ثبتی یا حقوقی به نقشه بزرگ مقیاس اضافه شده است.
بیش از 65 درصد زمین های استان مربوط به زمین های ملی است و نشان دهنده اهمیت زیاد اجرای طرح کاداستر در این منطقه است.
3216/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.