به گزارش ایرنا، فریدون احمدی روز چهارشنبه در جمع شماری از صنعتگران استان زنجان افزود: هدف دشمن از تحریم ها، فروپاشی اقتصاد کشور و بعد از آن براندازی حکومت اسلامی ایران است.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دشمن با برنامه ریزی دقیق و هدف گذاری برای اثرگذاری 100 درصد تحریم ها بر ایران، وارد صحنه جنگ شده است.
احمدی گفت: اما قرار نیست خودمان را در مقابل دشمن دست کم بگیریم، بلکه ما هم برنامه های دقیق ضد تحریمی داریم و قرار است بر این مبنا عمل کنیم.
وی اظهار داشت: باید برنامه های کشور را بر مبنای شرایط جدید دوباره نویسی کرد و با ماموریت جدید که در اتاق جنگ تصمیم گرفته شده وارد عرصه اقتصادی شد.
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط طوری است که عملکرد فرمانده این اتاق جنگ اقتصادی باید چابک و سریع باشد، تا در کمترین زمان بهترین تصمیمات گرفته شود.
احمدی تصریح کرد: هم اکنون مسئولان و همه نهادهای کشور پشت سر رئیس جمهوری به عنوان فرمانده جنگ اقتصادی در کشور ایستاده و بدون هیچ اختلافی آماده اجرای تصمیم های اقتصادی هستند.
وی اظهار کرد: باید حقیقت را به مردم گفت، مردم بدانند این تحریم ها به حتم در اقتصاد کشور اثرگذار خواهد بود، چرا که با برنامه ریزی است.
نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر برای مقابله با تحریم های اقتصادی منسجم و با برنامه عمل کنیم، مشکلات اقتصادی کم و کمر تحریم ها شکسته خواهد شد.
احمدی ادامه داد: همه اثرات تحریم های آمریکا در اقتصاد کشور وابسته به عملکرد تمامی ما است و باید به این نکته مهم توجه ویژه داشت.
نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزرا و اعضای کابینه به مسئولان استانی اعتماد کرده و برای تسریع در روند کارهای اقتصادی اختیاراتی که مشکل قانونی ندارد، را به استانداران تفویض اختیار کنند.
رئیس خانه صنعت و معدن استان زنجان در ادامه گفت: برای کمک به صنعت کشور و استان دل به هیچ کشور اروپایی و غیر اروپایی نبستیم و مانند دوران دفاع مقدس تک و تنهاییم.
سید سجاد نباتچیان اظهار داشت: وضعیت اقتصادی فعلی بسیار شرایط سختی است و خیلی از واحدهای صنعتی به طور یک شیفته کار می کنند، تا حضور خود در صحنه را اعلام کنند و بگویند ما هنوز ایستاده ایم.
نباتچیان تصریح کرد: صنعتگران با مسئولان استانی هیچ مشکلی ندارند، بلکه مشکلات ما به مسئولان کشوری مربوط است و باید آنها برای تولیدکنندگان چاره ای بیندیشند.
وی با انتقاد از برخی قانون های دست و پا گیر، گفت: از نمایندگان مجلس و دولتی ها خواهشمندیم برای صنعتگران، قانون های ناگهانی و یک شبه وضع نکنند، چرا که همین قوانین کارها را برای صنعتگران دشوار کرده است.
نباتچیان با اشاره به اینکه پایه و اساس دریافت مالیات توسط دولت نادرست است، اظهار داشت: نمی گوییم مالیات ندهیم، بلکه ثابت کرده ایم که بالاترین مالیات را صنعتی ها می دهند، بنابراین از مسئولان می خواهیم تا طبق قانون از ما مالیات بگیرند.
وی با بیان اینکه جانی در کالبد صنعت ایران نمانده، افزود: با تمام این حال همواره تلاش کرده و خواهیم کرد، تا یاریگر کشورمان در شرایط سخت و ویژه باشیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در ادامه تاکید کرد: میزان صادرات در سال 94 بالغ بر 263 میلیون دلار بود، اما سال گذشته 450 میلیون دلار صادرات غیرنفتی از گمرک زنجان ثبت شد، که نشانگر رشد صادرات در استان است.
ناصر فغفوری خاطرنشان کرد: سال گذشته حتی یک واحد تازه تاسیس تولیدی تعطیل نشد، بلکه 21 واحد تولیدی که قبل از این تعطیل شده بودند، به چرخه تولید بازگشتند.
وی تصریح کرد: به شدت و در سریع ترین زمان ممکن نیازمند تامین ارز مورد نیاز گروه های مختلف صنعت، معدن و تجارت از طرف مسئولان ذیربط هستیم.
فغفوری گفت: تمام واحدهای مرتبط با پتروشیمی استان به شدت در تامین مواد اولیه خود با مشکل مواجه اند و انتظار داریم تا با رفع مشکل تامین ارز، توانایی خرید این مواد را داشته باشند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به تحریم های اقتصادی آمریکا، افزود: این تحریم ها هوشمندانه است و عملکرد هوشمندانه تمام مسئولان کشور را هم می طلبد.
وی اظهار داشت: متاسفانه هنوز هستند برخی از مدیران، که شرایط جدید و حساس کشور را باور ندارند که باید این رویکرد خود را تغییر دهند.
به گزارش ایرنا، با حضور شماری از مسئولان کشوری و استانی از تولیدکننده ها، صنعتگران و فعالان اقتصادی موفق در استان با اهدای لوح تقدیر و یادبود تجلیل شد.
3216/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.