حسین رحمانی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: وجود حریم های میراث فرهنگی در شهرستان سلطانیه موجب شده، امکان ساخت و ساز از سوی شهرداری با مشکلاتی مواجه باشد، بطوری که درآمد این نهاد غیردولتی در سه ماه نخست امسال فقط 13 میلیون ریال بوده است.
وی اظهار کرد: وجود حریم میراث فرهنگی در این شهرستان حتی امکان سرمایه گذاری را با با چالش هایی مواجه کرده، زیرا بیشتر سرمایه گذاران تمایل به سرمایه گذاری داشته اما بروز این مساله حتی صدور مجوزها را دچار چالش کرده است.
رحمانی خاطرنشان کرد: شهرستان سلطانیه منطقه گردشگری محسوب می شود که آثار متعدد تاریخی را در خود جای داده که با وجود نزدیکی به استان، وجود موانع مختلف دیگری مانع از رشد و توسعه روز افزون آن شده است.
وی بیان کرد: نبود زیرساخت های لازم در این شهرستان و از طرفی نگاه نامادرانه به این منطقه شرایط لازم را برای رشد و توسعه فراهم نکرده واز ظرفیت های مغفول مانده نیز استفاده نشده است.
فرماندار سلطانیه ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بدلیل وجود قوانین دست و پا گیر آنگونه که باید و شاید نتوانسته در توسعه زیر ساخت های این شهرستان سهیم باشند و این موضوع مانعی مهم است.
وی اظهار کرد: فرمانداری این شهرستان با رایزنی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قصد دارد با استقرار یک گروه کاوش از سازمان میراث فرهنگی کشور مشکل حریم 200 هکتاری این شهرستان را برطرف کند.
رحمانی افزود: بروز این مساله و موارد دیگر در سال های گذشته حتی مهاجرت مردم این شهرستان را به دیگر شهرهای استان رقم زده که در صورت فراهم شدن زیر ساخت های لازم چشم انداز بهتری در این حوزه به وقوع خواهد پیوست.
به گزارش ایرنا، سالانه حدود 140 هزار گردشگر داخلی و خارجی از گنبد جهانی سلطانیه بازدید می کنند.
گنبد سلطانیه یادگار دوره ایلخانیان در ایران است و یکی از آثار ثبت شده کشور در فهرست میراث جهانی محسوب می شود، این گنبد به دست سلطان محمد خدابنده در قرن هشتم احداث شده و هم اکنون بزرگترین گنبد آجری جهان بشمار می آید.
شهرستان سلطانیه با 30 هزار نفر جمعیت در 40 کیلومتری از مرکز استان زنجان قرار دارد.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.