فریدون احمدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: باید واقع بینانه به مسائل نگاه کرد، تحریم ها، اقتصاد جمهوری اسلامی را نشانه گرفته اند و در این زمینه حساب شده پیش می روند.
وی یادآور شد: به حتم این تحریم های حساب شده و هوشمند در اقتصاد کشور اثر گذار خواهد بود اما راه مقابله ای هم در برابر آنها وجود دارد.
احمدی اظهار کرد: در همین مدت کوتاه تاثیر همین تحریم ها بر اقتصاد کشور آشکار شد، اما نباید در برابر آنها تسلیم شد و باید متوجه بود که میزان اثربخشی این تحریم ها به عکس العمل مسئولان نظام جمهوری اسلامی بستگی دارد.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: نحوه اجرای برنامه ریزی ها، مقاومت در برابر تحریم ها و فشارها، حفظ انسجام ملی، روش اجرای برنامه ها، مکانیزم های کنترلی و فرماندهی تمامی اقدامات راه هایی است که می تواند کشور را در برابر فشار تحریم ها مصون نگاه دارد.
وی خاطرنشان کرد: کسی در چنین جنگ اقتصادی برنده خواهد بود که اهل برنامه ریزی، مقاومت، کار تیمی و انسجام بیشتری باشد.
احمدی ادامه داد: این موضوع را هم نباید فراموش کرد که خدا با ماست، چرا که نظام جمهوری اسلامی متکی بر ارزش هاست.
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: هرچه بتوان در برابر تحریم ها با برنامه، انسجام، یکپارچگی و تدبیر بیشتری پیش رفت به همان میزان هم می توان از تاثیر تحریم ها کاست و نتیجه آن پیروزی حق بر باطل خواهد بود.
وی اضافه کرد: بدون شک تحریم ها در اقتصاد اثرگذار است اما باید با مدیریت و برنامه ریزی تاثیر آن را تا حد امکان کاهش داد.
احمدی افزود: اقتصاد آن حوزه ای است که می تواند بیشترین فشار را به مردم وارد کند و کسی که چنین تحریمی وضع می کند به حتم اتاق فکر و برنامه ریزی دارد.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در مقابل چنین برنامه ریزی حساب شده ای، ایران هم باید اتاق فرماندهی جنگ اقتصادی داشته باشد و در کنار آن برای حفظ روابط بین المللی و دیپلماسی کار کند.
وی اظهار کرد: نباید دشمن را دست کم گرفت، باید واقع بینانه کار کرد تا تاثیر تحریم ها کاهش یابد و اگر انسجامی در کار نباشد به حتم اقتصاد کشور لطمه خواهد خورد.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.