محمد انصاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای برطرف کردن معضل اشتغال در جامعه باید رابطه ای منطقی بین نیروی کار و فرصت های شغلی ایجاد کرد.
وی اظهار کرد: این موضوع مهم است که ظرفیت بازار از مشاغل موجود اشباع شده و در این میان می توان بر اساس ظرفیت های بومی و منطقه ای در حوزه های مختلف مشاغل جدیدی را تعریف کرد.
انصاری افزود: طی گذشته های نه چندان دور در خیابان های شهر زنجان صدای چکش مسگرها شنیده می شد و این حرفه رونق بسیاری داشت که به دلایل مختلفی، بسیار کم رونق و گاه به فراموشی سپرده شد.
وی بیان کرد: پس از سالها و با همت دستگاه متولی، شغل مسگری به عنوان یکی از هنرها و صنایع دستی استان دوباره احیا شد که هم اکنون بسیاری از علاقه مندان به ویژه جوانان را به خود مشغول کرده است.
این مسئول ادامه داد: فرهنگ سازی، اطلاع رسانی، تبلیغات و برنامه ریزی مدون نقش اساسی در احیای این صنعت دستی داشته است و این مهم را می توان به دیگر مشاغل بومی فراموش شده استان نیز تعمیم داد.
وی اظهار کرد: بر این اساس می توان هم مشاغل گذشته و هم مشاغل درآمدزای روز دنیا را که نیازمند سرمایه کمتری است، مطالعه و آنها را احیا و ایجاد کرد.
انصاری افزود: احیای مشاغل نیازمند آینده نگری واقعی و پژوهش کاربردی است که می تواند به استخراج عنوان های شغلی جدید نایل شود و اداره کل فنی و حرفه ای نیز نیروهای کار مورد نیاز را تربیت کند.
وی تاکید کرد: برای حل معضل بیکاری باید نگرش ها به مشاغل جدید تغییر کند این در حالی است که در گذشته مشاغل در چارچوب استاد و شاگردی رواج داشت و در مقایسه با عصر کنونی کار دولتی زیاد نبود.
وی بیان کرد: گردشگری از جمله بخش های مهم و اثر گذار در ایجاد فرصت های شغلی است که کارهایی در این ارتباط انجام گرفته و اداره کل فنی و حرفه ای نیز وظیفه آموزش نیروهای کارآمد این بخش را برعهده دارد.
این مسئول ادامه داد: این اداره کل طی سال گذشته تولید محتوا را بر اساس واقعیت های مجازی در دستور کار خود قرار داد و علاوه بر آن کلاس های مختلفی در زمینه فضای سه بعدی، بازی های انیمیشن را با هدف جذب علاقه مندان و پویایی آنها برگزار خواهد کرد.
به گفته وی، هم اکنون از 18هزار عنوان شغل در دنیا فقط یک پنجم آن در کشورمان وجود دارد که با تعریف عناوین مشاغل جدید می توان معضل بیکاری کشور را برطرف کرد.
به گزارش ایرنا، سال گذشته به 13 هزار و 679 نفر معادل یک میلیون و 999 هزار و815 نفر ساعت آموزش فنی و حرفه ای در شهرستان زنجان ارائه شد.
هم اکنون این اداره کل چهار مرکز آموزشی فنی و حرفه ای فعال در سطح شهرستان دارد.
بر این اساس 135 آموزشگاه آزاد در سطح استان زنجان در هر 2 حوزه برادران و خواهران در 44 رشته فعالیت می کند.
7320/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.